ANNONS
Annons

Hjälp, sata dilemma

Produkter
(logga in för att koppla)

tomasbz

Aktiv medlem
Vad vinner jag på, förutom ekonomiskt?

raptor 10,000 rpm sata 2
barracuda 7200 rpm sata 3

raptorn har kortare svarstid, men ändå..
barracudan har snabbare överföringshastighet..

Vad blir snabbast att ha som system disk?

Nej, inte ssd, och nej inte raptor sata 3

tacksam för lite input..

Du lär med all sannolikhet inte märka någon skillnad på endera alternativet som systemdisk. Några millisekunder hit eller dit (det hade varit en annan sak om du frågat om datadisk...)

Varför inte SSD som systemdisk?

mm; jag kom på en enkel lösning som passade,,

Nej, inte ssd, dom är för instabila som det ser ut nu, jag väntar ett par generationer..

OK.
Jag håller inte med om din kommentar om SSD som instabil. Jag har flera installationer med SSD som systemdisk, den äldsta snart 1 år, och samtliga fungerar felfritt.

Lycka till

OK.
Jag håller inte med om din kommentar om SSD som instabil. Jag har flera installationer med SSD som systemdisk, den äldsta snart 1 år, och samtliga fungerar felfritt.

Lycka till

Tomasbz har ju rätt, det finns inte en av dem nya SSD diskar som är 100% stabil. Även Intel drabbas av problem och de har hittills varit ett säkert val, att det har funkat för dig är bra, men att påstå att de är stabila är väl att ta i. De enda som har varit riktigt stabila är dom "gamla" Intel X25.

Jag kör en intel X25 sedan över ett år och den är bra.

Har tidigare kört både med raptor och 7200 spinnare, märkte ingen förbättring med raptorn, däremot var den högljudd och irriterande.

Tomasbz har ju rätt, det finns inte en av dem nya SSD diskar som är 100% stabil. Även Intel drabbas av problem och de har hittills varit ett säkert val, att det har funkat för dig är bra, men att påstå att de är stabila är väl att ta i. De enda som har varit riktigt stabila är dom "gamla" Intel X25.

De installationer som jag har är med X25 enheter och det var det jag refererade till när jag skrev att jag upplevde SSD som väldigt stabila ;-)
Jag har tyvärr ingen erfarenhet av "de nya"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar