Annons

hjälp! ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

oskar83

Aktiv medlem
Hej!
Jag har nu en gammal gamera som jag ärft av min mamma. det har bara varit lite små fel på den då och då och jag har lyckats få bra bilder med den!

nu funderar jag på att köpa en ny kamera och jag undrar vilken ska jag ha? jag vill gärna ha en kamera som är lätt använd, alltså så att man både kan välja att ibland få automatiska inställningar och sen välja så man får ställa in allt själv.

nån som har några förslag på kameror? jag vill väldigt gärna att ni kommenterar varför ni tycker just den är bra!! om det finns länk till en annan sida med info så blir jag oxå nöjd:)

tackar i förhand
//oskar
 
Hej Oskar.
Nu svarar en person som bara har fotat Canon hela sitt liv men eftersom jag nu är inne på min 5e så måste jag ju vara nöjd :eek:)
Jag tycker att du kan köpa någon av Canon EOS modellerna, varför inte en EOS 300? Den har sjunkit mycket i pris och du kan ju också leta bland begagnade kameror. Kamerahuset påverkar inte bildkvaliteten - det gör objektiven. Köp ett kamerahus som du lär dig hantera finesserna på och komplettera med fler objektiv när du är redo för det. Kom ihåg att ju mer du fotar desto mer lär du dig! Ta flera bilder på samma motiv med olika kamerainställningar, skriv gärna upp slutartider och bländare för varje exponering på de första rullarna du tar, så lär du dig snabbare vad du tycker blir bra.

Jag rekommenderar också fotokurser - jag har gått på Medborgarskolan och med en bra lärare kan du lära dig massor på mycket kort tid.

Lycka till!
//
Nina
 
EOS serien kan jag rekomendera antigen en ny typ Eos300 runt 2000:- eller kolla begagnade kameror
hoss dessa

http://www.scandinavianphoto.se/
http://www.proflex.nu/
http://www.lpfoto.se/swe/index.asp

har varit ikontakt med dom själv har en Eos1000 som jag trodde va trasig men när jag fick tag i ett nytt objektiv så funkar kameran bra utan problem.

eller kolla köp å sälj här på fotosidan där finns massor av bra kameror med div tillbehör som är billigt och välskötta.
 
Tobbe.. Var hittar du en ny EOS300 för 2000:-?
Kanske för ett beg. hus bara, men tipsa killen istället om en färdig kamera med lite objektiv.

Canon EOS300 enbart hus 3095:-

Canon EOS300 med ett 28-90 och ett 80-200 ligger runt 4395:-

Canon EOS300 med ett 28-90 och ett 90-300 plus en väska ligger runt 4895:-

Canon EOS300V med ett 28-90 och ett 90-300 plus en väska ligger runt 4995:-
 
Senast ändrad:
har hittat....

hej!
jag har kollat lite på några packet och nu vill jag höra lite vilket ni tycker jag ska välja!


1.
Canon EOS 300V + EF 28-90/4-5,6 II DC silver + 75-300/4-5,6 + väska

4383 SEK exkl moms
5478 SEK inkl moms


2.
Canon EOS 300V + EF 28-90/4-5,6 II DC silver

3130 SEK exkl moms
3912 SEK inkl moms


3.
Canon EOS 300 + EF 28-90/4-5,6 DC silver + 80-200/4,5-5,6 + väska

3555 kr exkl moms
4443 kr inkl moms



vilket verkar bäst enligt er?
personligen så förstår jag inte så mycket av det som står så jag överlåter en del till er och mina kompisar och där jag köper produkten!
 
Hejsan Vänner

Oskar om du letar efter beg hus titta in på radannonser här på sidan och sök på eos det finns eos 300 till bra priser

Köpte själv nyligen en beg. eos 300 och 2 gluggar och ett batteripack för 2500kr

Leta på annons sidor finns en hel del oes 300 till salu.////Micke
 
Senast ändrad:
ANNONS