Annons

Hjälp mig välja objektiv!

Produkter
(logga in för att koppla)

Coffe_86

Medlem
Vilket objektiv ska jag välja när jag fotograferar motocross?
Jag ska fotografera från olika lägen på banan, kurvor, hopp och raksträckor och jag vill kunna använda autofokusen i alla lägen.

har hört att sigmas 50-150/2,8 skulle kunna jämföras med en 70-200mm. Stämmer det?

Sigma 50-150/2,8 eller sigma 70-200/2,8 eller Canon 70-200f/4 usm eller finns det några andra alternativ?

Mvh Christopher.

På en Canon med 1,6X croppfaktor så blir utsnittet med en 50-150 motsvarande 80-240. Men på en Canonkamera tycker jag du skall satsa på en original 70-200 4,0. Den är snabbare i af än de övriga och en i övrigt mycket bra optik.

Tack.
Men fungerar det bra om det är mulet ute eller kl 8.00 på morgonen i början och slutet på säsongen (mars-oktober)

Coffe_86 skrev:
Tack.
Men fungerar det bra om det är mulet ute eller kl 8.00 på morgonen i början och slutet på säsongen (mars-oktober)
Du får överväga hur viktigt 2,8 är. Känner du att det är ett måste så bör du naturligtvis gå på ex Sigmas 50-150.

Hej..
jag kör 70-200VR f2.8 och det fungerar jättebra.
Motoross kan man stå rätt nära på dem flesta tävlingarna.
när det blir sommar och sol igen så skall jag ge mig ut på motocrossbanorna oh även roadrcaing. då sätter jag på en Teleconverter TC-17

Beroende på vad du skall ha bildenra till och hur din plånbok ser ut. jag köpte f2.8 direkt då jag vet jag kommer ändå att köpa den senare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar