Joa
Aktiv medlem
Mest suttit inne hitills och pillat på min nya 20D. Inte varit hemma så mycket sedan jag fick den.
Första digitalen jag har. Tidigare kört med olika analoga EOS genom åren.
Läst igenom instruktionsboken samtidigt som jag pillat lite och testat.
Det kanske finns några självklara saker i bla inställningar som underlättar världen som digitalfotograf som ni kan dela med er av.
Det kanske är en lite väl vid fråga, men det finns säkert saker som ni med er erfarenhet som är bra tips som man inte kommer på så enkelt.
Tex. - Kör alltid med parameter "x" för om du använder den andra så måste du ändå redigera bilden för att bli nöjd
eller
Ställ alltid in den här inställningen så här för då spar du en massa tid på....
eller
skaffa dig en kortläsare eftersom det är bättre av den och den anledningen.
eller
skaffa det här programmet för att sortera och redigera dina bilder.
eller
skit i det mesta för det löser du i det digitala mörkrummet om du bara fotar i RAW
eller
.
.
.
Jag ni kanske förstår vad jag är ute efter. Den finns ju så attans många inställningsmöjligheter som man inte tidigare hade vad gäller vitbalanser, kelvin, parameterar så det är inte helt lätt att läsa sig till.
//Jocke
Första digitalen jag har. Tidigare kört med olika analoga EOS genom åren.
Läst igenom instruktionsboken samtidigt som jag pillat lite och testat.
Det kanske finns några självklara saker i bla inställningar som underlättar världen som digitalfotograf som ni kan dela med er av.
Det kanske är en lite väl vid fråga, men det finns säkert saker som ni med er erfarenhet som är bra tips som man inte kommer på så enkelt.
Tex. - Kör alltid med parameter "x" för om du använder den andra så måste du ändå redigera bilden för att bli nöjd
eller
Ställ alltid in den här inställningen så här för då spar du en massa tid på....
eller
skaffa dig en kortläsare eftersom det är bättre av den och den anledningen.
eller
skaffa det här programmet för att sortera och redigera dina bilder.
eller
skit i det mesta för det löser du i det digitala mörkrummet om du bara fotar i RAW
eller
.
.
.
Jag ni kanske förstår vad jag är ute efter. Den finns ju så attans många inställningsmöjligheter som man inte tidigare hade vad gäller vitbalanser, kelvin, parameterar så det är inte helt lätt att läsa sig till.
//Jocke