Annons

Hjälp mig med tips om vilken kamera jag ska köpa

Produkter
(logga in för att koppla)
Xappoline skrev:
Hej.
Jag behöver verkligen hjälp nu! Jag vill ha en digitalkamera och jag är beredd att lägga omkring... låt säga 15000 inkl moms. Men jag är verkligen urdålig på det här med vilken man ska välja. Det finns ju hur många som helst! Kanske vill någon dela med sig? Vad ska jag tänka på? Jag vill ha möjlighet att nyttja manuella inställningar, och så vill man ju ha god kvalitet, och möjlighet att köpa utrustning, och...

själv ska jag köpa en Minolta Dimage 7i..har allt jag vill ha av en digitalkamera..kolla in följande länk -> www.fotosidan.se/doc.

med en konverter så kan man få vidvinkel ned till fisheye med den kameran, och även tele uppåt 400mm..snabb är den och bildkvalitén är lysande! massor av inställningsmöjligheter finns på kameran :D pris ca: 13000:- ska komma i maj. mvh/Kim
 
Peter_o skrev:

Men sedan ska ska du ju scanna dessa bilder också eftersom du menar det var bättre...

Jag tippar att detta kommer ta en par dagar innan du är färdig va?

Du behöver inte ha en laptop...
Om du absolut vill visa bilder i bilen kan du skicka runt kameran och duger inte det kan du ju alltid skaffa en fotoskrivare där du kan skriva ut bilderna och få kort direkt i bilen...




Jag har aldrig sagt att det ska vara bättre att skanna bilder än att ta digitala bilder.

Jag har inte bråttom, det kan gärna få ta ett par dagar.

Jag hade inte som utgångspunkt att hon som ställde frågan skulle ta 7 miljoner bilder per dag, men nu vet jag, och med det i förutsättningarna håller jag med om att en digitalkamera är en bättre lösning.
 
Jag har aldrig sagt att det ska vara bättre att skanna bilder än att ta digitala bilder.
--------------------------------
Eftersom du inte såg någon som helst anledning att byta till en digital kamera, tycker analoga har bättre kvalitet och menar Caroline skulle köpa en skanner istället trodde jag naturligtvis det.... :)
 
Är det inte dags att gå vidare med den här digital vs. analog(vad nu det är...) diskusionen. Det är väl ganska klart att digitalfotografering är det som kommer att gälla framöver. Vi som föredrar att använda kemikalier kommer att fortsätta med det precis som att det finns munblåsta glas och gjutna glas.

Bara för att det finns digitalkameror så ser jag ingen anledning att inte pröva göra min egna kamera av en låda med ett litet hål i. Jag tycker att det är kul att förändra bilder i Photoshop men jag har iaf lust att lära mig mer om lithfilm.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.