Annons

Hjälp mig att välja!

Produkter
(logga in för att koppla)

scuby

Ny medlem
Hej!

Får väl först och främst berömma alla för att ni har skapat ett ypperligt forum! Mycket intressanta trådar att sitta och gotta sig i :)

Jag har under de senaste veckorna suttit och letat efter kameror som "passar mig". Läst en hel del reviews, tittat på priser osv osv.

Det är nämligen så att jag har blivit lite intresserad av hobbyfotografering, men jag vill ändå köpa en kamera som jag kan växa i.

Jag är själv inte riktigt säker på vilka specifikationer som behövs, men jag tänkte att ni kanske skulle kunna ge några bra förslag? Jag vill helst inte ha en kompaktkamera, utan en "ordentlig bit"

Jag kan tänka mig att lägga ut ungefär 4000-6000 SEK (ex minneskort och dylikt)

Jättetacksam för svar!

Vänligen,
Martin
 
en begagnad 300D _borde_ inte kosta mer än 6000 inkl kit, sen om de gör det eller inte är en annan fråga.
 
Nikon är också bra

Det har även börjat dyka upp någon beggad D70 och D100 som kommit långt under 9000kr-gränsen. Letar man tålmodigt och/eller har tur...

Du känner ingen som skall till Hong Kong eller USA? Då kan du spara tusenlappar på "rätt" ställen.

/AnWi
 
Har funderat lite på Dimage A1, vad tror ni om den?

Nej, jag har kollat lite på affärer i USA, men känns nog bättre att beställa från DE/UK/SE, tror jag.
 
Satsa på en begagnad DSLR, en D30 eller D60 borde du kunna få för dom pengarna.

//David
 
läste nyss en review på Panasonics Panasonic DMC-FZ20 (kostar runt 6000) på www.dpreview.com

verkar vara ett riktigt klipp, har en konstant ljusstyrka på 2.8 över hela registret, 36-432mm !!!! och en väl fungerande bildstabilisator., skulle själv valt denna över A2an. fast själv väntar jag på Minoltas dslr D7 :).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.