Annons

Hjälp med val av kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Hjälp med val av kamera

sagan skrev:
Eftersom du är nöjd med den så tycker jag du ska ta med den och köpa mer minne, istället för att satsa massa pengar på en kamera du inte ska använda så mycket..verkar betydligt mer vettigt tycker jag.

Skulle du bli av med Olympusen, så är det inga problem att hitta en begagnad till bra pris.

_Nu_ tänker jag lite på framtiden ;)

Hade kameran tagit CF-kort, då hade jag funderat på det... Nu tar den Smartmedia och en hög såna lär man inte ha nån större nytta av...

Dessutom... Billigare med film... Jag vill nämligen ha papperskopior till fotoalbumet och jag misstänker att mina medresenärer kan tänkas vilja ha lite kopior med... Och då blir nog det billigast med film och framkallning med dubbla kopior... Tror jag...

Då är alternativet en bärbar HD..som kan ta både smartmedia och andra format..då är den användbar även i framtiden.
Priset på papperskopior via onlinelabben är mycket lågt.

sagan skrev:
Eller så finns: Minolta 5000i + 2st objektiv 35-80/4-5,6 och 80-200/4,5-5,6. 1000:-

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=11724

Nu börjar det likna nåt ;)

Där fanns ju t o m en hyfsat billig Dynax5:a. Fast problemet är ju att jag varit i fotoaffärn och hållit i både en Dynax5 och en Nikon F65 och F65:an kändes nog lite bättre...

*suck* Kanske skulle bunkra upp med APS-film och använda den gamla trotjänarn istället... :(

Om du kan tänka dig att beställa från tyskland så kan du spara en hel del. Här är ett kit med F65, 28-80 och 70-300 för 3200 kr.

Technikdirekt: http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?pageid={44B4ACBF-8E46-4D96-89EF-51D0577C9B2F}&SESSIONID=E/D1NTBKDQT4R7AGCMCA2S&DS=1&TS=2207171165&type=focus&doctype=article&focus=309468&focuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

Du får klippa in hela länken i explorer...

Hallå

Det finns en Olympus IS5000QD 35 mm kamera, hel automatisk och en zoom på 28-140 mm för 2495:-
Ifall inte den e något titta gärna på Minolta Dynax 60 den fick bra betyg i tidningen FOTO och är också till ett riktigt pris, ordinare pris var 2995 kr med ett standard objektiv! Vet ett ställe som ska ha speciell rea på just denna kameran ifall jag inte har fel. Kontakta mig via mail ifall du är intresserad! Ha det bra på resan!

MVH Christofer

Tillägg

Såg förresten att Minolta jag nämnde var nämnd. Men utförsäljningen jag nämnde är den 23 april.
Till tillägget jag tittade på Minolta Dynax 4 med standard 28-100 mm och 100-300 mm för 2633:- på www.cyberphoto.se
Duger ju säkert som kamera
Har samma digital som du, C2100 Ultra Zoom, den är faktiskt toppen fast ska byta upp mig nu...

Re: Tillägg

Just nu har jag kiken på några Dynax5 och F65 på begagnatmarknaden. Men om jag inte får tag på nån av dom så får jag kolla upp nya alternativ, t ex Dynax4 som klarar sig inom budgeten... Eller en Dynax 60 om den är billig - hmm, undrar varför jag räknade bort den. Får nog läsa om sidorna här...

> Har samma digital som du, C2100 Ultra Zoom, den är faktiskt toppen fast ska byta upp mig nu...

Jag såg att du hade den. Visst blir man bortskämd ? ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar