snap01
Aktiv medlem
Vet inte vad du upplever som trögt, för egen del tycker jag nog det är mera snabbarbetat.
Capture One har avsevärt bättre tethering funktioner, bla can du med nikon och canon kameror få upp en live view direkt på datorskärmen vilket skulle kunna vara användbart vid t.ex. klock- och smycke fotot.
Du har även bättre möjligheter att styra output vid för att generera bilder av olika storlek till skärm, t.ex. om du vill göra både thumbnails för din websida, och en lite större bild, eller samtidigt vill göra en bild för tryck. Dessutom bra (fokus peaking liknande) verktyg för att snabbt se var skärpan ligger.
Bättre verktyg för att justera färger och vitbalans. Mera konfigurerbart användargränssnitt gör att man kan plocka bort funktioner man sällan använder för att få verktygen mera överskådliga.
Hur som helst man kan prova gratis i 30 dagar så TS kan se om det är något som passar henne.
trögt var kanske fel ord det flera tycker är att det har högre inlärnings faktor o det är phase one som har tagit fram det till sina bakstycken. CO brukar få beröm för sina färgegenskaper men jag skulle påsta att LR är dels billigare o enklare att lära sig jag föredrar PS men det är samma (motor) som i LR ras konv.