Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med stativ

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Jag är i behov av ett nytt kamera stativ då mitt nuvarande (videostativ) inte orkar med min kamera dvs när jag plåtar stjärnor och riktar den uppåt så glider den sakta ner och orsakar oklarhet och suddiga bilder.(Observera att det är ett billigt/dåligt stativ, så vill inte ha råd om att fixa det). Jag vill ha ett stativ med kulled helst en snabb utlösningsplatta. Den ska också kunna sänkas ner till markhöjd (gå ner i spagat/splitt typ). Den ska orka minst 2kg. Vill lägga typ 1.500:- men länka/skriv vad du rekommenderar vilket som :)
 
Hej.
Jag köpte nyligen ett Triopo GT-3230X8C. Det är mitt första stativ så kan inte göra så mycket jämförelser och har inte hunnit hårdtesta det än, men det initiala intrycket är gott. Fick dock punga ut ca 1700 för det men det spräcker ju inte din budget jättemycket. Såg att du bor i stockholm, så om du vill pröva det innan du beställer ett eget är det lugnt. :)
mvh Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.