Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med reflexskärm (vikning)

Produkter
(logga in för att koppla)

mammeli

Medlem
Oj då... köpte en 100cm (rund) reflexskärm i veckan, fick hem den i går. Glad som man är över nya saker så ska man ju genast testa... Bara ett problem, jag glömde kolla hur den var ihopvikt, så nu står den här. Utsträckt. Någon som har en bra förklaring på hur jag ska vika ihop den? I tre delar ska det vara, så mycket hann jag lägga märke till...


//Ameli - inte alltid så smart.
 
Hehe, hade samma problem jag ;)

Ta tag i den, händerna mitt emot varandra. Vrid åt varsitt håll så du får en åtta, sen knökar du in den, det kommer glida bra av sig själv. Bra beskrivning va? :)
 
Jag kunde inte hålla mig till hemkomsten när jag hade köpt min och plockade fram den på pendeltåget.

Sedan kändes det pinsamt ...
:p

/Johan
 
Jag har hört om någon som dog med skärmen i utfällt läge på ett flygplan för att han inte viste hur man skulle vika ihop den. Så det finns andra som har haft samma problem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.