Hampus_6
Aktiv medlem
Har en NEX-5 sen ett par månader tillbaks skaffat mig några objektiv som jag använt med adapter och det har funktat bra - var på fotomässan i Sonys monter och tittade på NEX-7:an och frågade om det funkade med andra objektiv en Sonys egna - säljaren visade då om man använder objektiv som inte är Sonys för att då få hjälp med fokuseringen så ställer man in en lämplig färg som syns var fokus ligger och kan då justera in vart man vill fokusera...
...har nu köpt en NEX-7 som jag fick för några dagar sen och kväll skulle jag testa med de objektiv som jag använt på NEX-5:an med får då upp text på displayen att "objektivet är fel monterat"
Vet eller kan någon hjälpa mig - är det någon inställning som jag inte har rätt inställd eller???
Hittar inte heller inställningen som säljaren på mässan visade mig om fokusfärgen.
Har läst igenom handboken flera gånger och inte hittat något som kan hjälpa mig.
Tacksam för svar och om någon kan hjälpa.
MVH Sören
...har nu köpt en NEX-7 som jag fick för några dagar sen och kväll skulle jag testa med de objektiv som jag använt på NEX-5:an med får då upp text på displayen att "objektivet är fel monterat"
Vet eller kan någon hjälpa mig - är det någon inställning som jag inte har rätt inställd eller???
Hittar inte heller inställningen som säljaren på mässan visade mig om fokusfärgen.
Har läst igenom handboken flera gånger och inte hittat något som kan hjälpa mig.
Tacksam för svar och om någon kan hjälpa.
MVH Sören