ANNONS
Annons

hjälp med inköp av ny kamera!

Produkter
(logga in för att koppla)
20D eller 350D?
20D ligger visserliggen i överkant över min prisklass men det måste väl vara bättre. Sedan undrar jag om Sigmas objektiv passar till Canons 350?

Kheldoron skrev:
asså, förlåt men jag e lite nyfiken.

Javisst hajjar jag att optiken är viktigare än huset. Men allvar? Om han ändå ska lägga 12000 så hade jag iaf köppt en eos 20d istället för en 350. Objektiv är ju lite billigare så det kan man ju brassa på med ett vettigt ett halvår senare eller så? Är det inte lika bra att satsa ordentligt direkt?
Han lär ju ändå köpa fler objektiv senare?

Jag blir förvirrad. Om jag är helt ute o cyklar så säg till o motiver varför.

Min erfarenhet säger att objektiven är dyrare än huset.

nema problema, såtillvida att du köper nya Sigma-objektiv.
De gamla kan behöva en liten tweak...

köp en 350D + Sigma 18-50/2.8 som start, och sedan accelererar du i kurvan och skaffar ettEF 70-200/4L beg för c:a 5000 eller så...

h/mats

jag vet inte, men dom priser som har nämnts här hittils har ju vart typ 4000-7000. Då kostar kameran mer.

Jag hade satsat på en 20D. Du får ganska mycket mer kamera för det. Och ska du ändå köpa kamera utrustning för 12000 så får du ju en sån. Kanske måsste nöja dig med en begagnad, men det är ju också rätt mycket som skiljer dom åt.

Jag har sett många bra actionbilder som är tagna med föregångarna D60, 10D, 300D så det går att det går att ta bra actionbilder med en 350d är jag övertygad om.

Men dom blir inte bra automatiskt, du måste göra rätt.

Tänkte bara på peka att 20D tar 5 bilder per sekund i nässtan 5 sekunder.. Nog lättare att få dina braiga rörliga bilder så.

Har man snabbt minneskort så kan man ta 5 bps i åtminstone 10 sekunder i sträck.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar