Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med grafikkorts inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Sebastian H

Medlem
Har köpt en ny dator (Asus x550C) vilket har två grafikkort i sig Intel(R) HD Graphics 4000 och Nvidia geforce 720m. När jag jobbar i Lightroom och går in under System Info så ser jag att Lightroom använder Intelgrafik kortet, hur gör man för att ställa in så att Lightroom använder Nvidia kortet och hur gör man för att Nvidia kortet används i övriga Windos 8?
 
Titta i mjukvaran till grafikkortet. Där brukar man själv kunna ställa in manuellt vilket kort som skall användas. Annars ställer korten om sig automatiskt beroende på programmet man för tillfället kör.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
 
Har köpt en ny dator (Asus x550C) vilket har två grafikkort i sig Intel(R) HD Graphics 4000 och Nvidia geforce 720m. När jag jobbar i Lightroom och går in under System Info så ser jag att Lightroom använder Intelgrafik kortet, hur gör man för att ställa in så att Lightroom använder Nvidia kortet och hur gör man för att Nvidia kortet används i övriga Windos 8?

Ofta får man koppla in laddare och även välja "Prestanda" i energiinställningarna . Det är givetvis en fördel att använda den integrerade grafikdel så länge man inte behöver prestandan från 720M
 
Det hela brukar ske med automatik, så länge datorn inte bedömmer att Nvidakortet behövs så används det interna och datorn brukar vara bra på den bedömningen.

Videobearbetning och spel brukar vara det som krävs för att väcka Nvidakortet till liv.

Tanka hem Microsoft flygsimulator (gratis) så kommer du säkerligen få höra hur ytterligare en fläkt drar igång.

https://microsoftflight.com/en-us/home/

/Karl
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.