Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med gammal fotoutrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

isabelle_aik

Avslutat medlemskap
Skulle behöva hjälp med en sak och här lär det ju finnas massor som kan hjälpa.

Det är såhär att jag har bestämt mig för att sälja min farfars fotogrejer. Det är framkallningssaker och allt därtill, från 50 talet skulle jag tro att dom är, och kanske även endel gamla hasselbladskameror.

Skulle vilja veta vad det är värt och så.. Kan maila bilder på sakerna..

Det vore jättesnällt om någon kunde hjälpa mig med detta?

Tyvärr får man inte mycket för analoga prylar idag. Du säger att du bestämt dig för att sälja. Mitt råd är likafullt att du behåller dem som minne istället. om du bara har plats att förvara dem. Det finns också konstnärliga poänger att använda analog teknik, och det är kanske något du får lust att syssla med längre fram?

Du kan skriva detaljerat vad + skick.
Om du besöker Stockholm kan du lämna in på aktion:
http://www.lpfoto.se/swe/index.asp
Men gamla skålar tex får man inte mycket för...men fina förstoringsapparater, kameror och torkutrustning går att sälja, lägg upp några bilder på max 400X 400pixels här så vi får se...

Gammla Hasselbladare går alltid att kränga, vad är det för kameror ?

Kolla på Amerikanska e-bay, det är en bra plats för att kontrollera vad prylar säljs för, här hemma är det en väldigt dålig marknad för gammla analoga prylar, men i USA kan man få ganska bra betalt för fina exemplar som har samlarvärde, och fina gammla Hasselbladare står rätt högt i pris over there.

/kent

Har du en Hasselblad SWC med fast 38mm Biogon t.ex så får du säkert bortåt 10.000:- för den om den inte är för sliten. Mycket eftertraktade kameror.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto