J O Härnström
Aktiv medlem
Mitt problem är att det går inte att rensa bort gamla filer i filhistorik.
Jag har filhistorikens filer lagrade på extern HD 8TB som börjar bli full.
Det aktuella materialet som finns lagrade på interna diskar uppgår till ca 3,5 TB.
Det finns säkert en hel del raderade filmer och foton i historiken som ska finnas där.
Men det bör gå att få tillbaks en hel del utrymme ändå.
Jag behöver städa bort ej aktuella filer från filhistoriken men får felmeddelande:
Filhistorik > Avancerade inställningar : Rensa versioner : Ta bort äldre versioner av filer och mappar: Rensa:
"Det gick inte att rensa data i Filhisotrik. Det gick inte att hitta elementet"
Någonting har gått snett. Filhistoriken är ursprungligen från Win 10 och ser annorlunda ut i Win 11.
Ev. måste jag börja om. Tömma hela HD 8TB från all sk*t och göra en ny filhistorik.
Eller finns det enklare och bättre alternativ för säkerhetskopiering av lagrad film och foto tro?
Helst skulle jag få felet avhjälpt men det blir nog knepigt är jag rädd för.
Tacksam för hjälp med detta problem.
Jag har filhistorikens filer lagrade på extern HD 8TB som börjar bli full.
Det aktuella materialet som finns lagrade på interna diskar uppgår till ca 3,5 TB.
Det finns säkert en hel del raderade filmer och foton i historiken som ska finnas där.
Men det bör gå att få tillbaks en hel del utrymme ändå.
Jag behöver städa bort ej aktuella filer från filhistoriken men får felmeddelande:
Filhistorik > Avancerade inställningar : Rensa versioner : Ta bort äldre versioner av filer och mappar: Rensa:
"Det gick inte att rensa data i Filhisotrik. Det gick inte att hitta elementet"
Någonting har gått snett. Filhistoriken är ursprungligen från Win 10 och ser annorlunda ut i Win 11.
Ev. måste jag börja om. Tömma hela HD 8TB från all sk*t och göra en ny filhistorik.
Eller finns det enklare och bättre alternativ för säkerhetskopiering av lagrad film och foto tro?
Helst skulle jag få felet avhjälpt men det blir nog knepigt är jag rädd för.
Tacksam för hjälp med detta problem.
Senast ändrad: