Annons

Hjälp med första kameraköp!

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag köper helt enkelt 3 objektiv då.
Ett 50/1,8 till sport
Ett 18-55 eller liknande till allmänfoto
Ett 55-200 eller 55-300 till naturfoto. Detta väntar jag nog dock ett tag med att köpa då budgeten börjar begränsa :)
Tack för hjälpen, nu ska jag bara hitta alla grejer här eller på blocket till vettiga priser

Skulle du köoa D90 ny lönar det sig att köpa i kit med t ex 18-55 IS då objektivet är kraftigt subventionerat i kit även om du dessutom skall ha 50/1,8.

Blixt kan hjälpa till

Vill bara inflika att en blixt _kan_ hjälpa i ditt kampsportsfotande. Sen om du kan blåsa av blixtar mitt under tävling hur som helst det vet inte jag.

Blixten når längre ju ljusstarkare objektiv du har, eller rättare sagt så kan objektivet fånga upp mer av ett svagt blixtljus och tillgodogöra sig det även på längre avstånd. Lika väl ger en högre iso-inställning längre räckvidd på blixten. Med blixt rakt på, ett lite ljusstarkare objektiv 2,8 eller bättre och ett lite uppskruvat ISO-värde kan du med lite tur skjuta blixtar både 10 och 20 meter.

Mitt huvudråd (som flera andra här) är ändå en kamera med hyfsade isoprestanda (1600 utan för mycket brus) och en ljusstark glugg (50 1,8 eller 85 1,8) blir nog den bästa lösningen för kampsporten.

Hej igen!
Nu har jag ett par d90 på gång, alla c:a ett år gamla.

En säljare säljer endast hus för 4500:-
En säljer hus+18-105+ minneskort+ väska för 6500:-

Den sista säljer nyservat hus+18-105 för 6500:-.
Är detta rimliga priser tycker ni? (nedprutade och klara)
Och vad bör jag undersöka när jag köper för att se vilket skick kameran är i? :)
Och tack för alla svar förresten, de har varit till stor hjälp!

Tycker priserna är för höga. Nytt D90+18-105 kostar 7500:- enl prisjakt. Den föll kraftigt i pris sista tiden som många säljare kanske inte kände till. D90 är utgående vilket skall sänka beg priset. Tycker max 70% av nypriset är rimligt. Detta blir 5250:- för kitpris eller 4200:- för huset. För allmänfoto är 18-105 OK. Tycker kit är bättre men vill de inte gå ner i pris till 5500:- skulle jag skynda mig att köpa nytt innan det försvinner.

Hej igen!
Nu har jag ett par d90 på gång, alla c:a ett år gamla.

En säljare säljer endast hus för 4500:-
En säljer hus+18-105+ minneskort+ väska för 6500:-

Den sista säljer nyservat hus+18-105 för 6500:-.
Är detta rimliga priser tycker ni? (nedprutade och klara)
Och vad bör jag undersöka när jag köper för att se vilket skick kameran är i? :)
Och tack för alla svar förresten, de har varit till stor hjälp!

För din info köpte jag min D90 + 18-105VR beg för 4500:- i mycket bra skick. DET var rätt pris.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar