ANNONS
Annons

Hjälp, kommer inte på något mer att köpa!

Produkter
(logga in för att koppla)

bdajegu

Aktiv medlem
Livet känns väldigt tomt just nu...

-D70n och några minneskort ligger tillsammans med alla andra grejer i fotoväskan och på scandinavianphoto.se surfar jag numera bara runt på måfå utan något mål.

..jag kommer inte på något mer att köpa. Så snälla, hjälp mig att få nya begär!

(kolla gärna in min kameraväska)

Du har för mycket pengar.
Jag kan hjälpa dig med det, skänk lite till mig så kommer ditt liv få mening igen.

/Henri

bdajegu skrev:
Livet känns väldigt tomt just nu...

-D70n och några minneskort ligger tillsammans med alla andra grejer i fotoväskan och på scandinavianphoto.se surfar jag numera bara runt på måfå utan något mål.

..jag kommer inte på något mer att köpa. Så snälla, hjälp mig att få nya begär!

(kolla gärna in min kameraväska)

Nån schysst telekonverter kanske? Eller ett gäng roliga filter, typ IR, avtonade eller liknande..

Kan inte se något fast tele i din lista. Kanske vore nåt att spara till. En fast 300mm kanske?

Martin F skrev:
Kan inte se något fast tele i din lista. Kanske vore nåt att spara till. En fast 300mm kanske?
För att vara mer seriös, jag håller med om Martins råd. En 300/4, och sedan en 1.4x converter (helst en som passar både 300:an och din 80-200-zoom).

Packa kameraväskan, köp en enkel biljett till tibet och se till att få användning för prylarna.

Stäng av datorn, gå ut och fota lite.. och lägg sedan upp några bilder här på fs vettja :p

bdajegu skrev:
Hehehe! Gav bort min EOS 700 med motorzoom till bättre behövande, -kändes som en dead-end som allt annat det står Canon på..
Jag tror att det är Nikon som på något sätt lurat Canon att sälja den zoomen. Jag tror att de hade en dolsk plan att se till att det satt en motorzoom på alla Canonhus, så att alla Canonanvändare i ren panik och för att behålla förståndet skulle byta till Nikon. Det var nära att lyckas. Sluga filurer, ingenjörerna på Nikon...

alcedo [E.F.S] skrev:
Jag tror att det är Nikon som på något sätt lurat Canon att sälja den zoomen. Jag tror att de hade en dolsk plan att se till att det satt en motorzoom på alla Canonhus, så att alla Canonanvändare i ren panik och för att behålla förståndet skulle byta till Nikon. Det var nära att lyckas. Sluga filurer, ingenjörerna på Nikon...

Jäpp! Det var säkert samma gäng som kom på att Canon skulle börja med ögonstyrning, plastoptik, inbyggd blixt och silverfärgade plastkameror. Sånt har fått mig att behålla nikon i tuffare tider än dessa. ;-) Hörde förresten att 1D mk2 kommer i silver..

Jag håller för att du behöver ett fast tele typ AF-s 300 f/4,0 eller varför inte ett 2,8 om du känner att pengarna bara läggs på hög.
Ett stativ är ju en självklarhet. Ett gitzo eller Manfrotto i kolfiber ska nog få habegäret att vakna.

En rejäl rygga från LowePro så bränner du iväg 3-5 kkr...

Visste inte att man kan ha problem att hitta saker att köpa?

Varför inte börja bygga på med ett mellanformatssystem?

/Svante

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar