Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp. Hur får jag det att se verkligare ut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag softade vingarna lite och la på lite "Wind" så det sert ut som vingarna rör sig. Kanske lite bättre.... //Lars

Bilagor

• ängel.jpg
    ängel.jpg
    25 KB · Visningar: 475
Tror det handlar lite om att få liv och rätt rymd i vingarna. Har använt 'Liquify' filtret för att dra lite i vingarna samt använt klonverktyget lite. Tog bort de fallande fjädrarnd då de inte matchade vingarna.
/Maria

Bilagor

• angel.jpg
    angel.jpg
    41.7 KB · Visningar: 438
En tanke bara. Om man jämför axlarnas lägen med vingarna ser man att axlarna är vinklade samtidigt som vingarna är raka. Lite svårt att förklara utan att rita på bilden men försök förstå.

Det skulle inte se lite verkligare ut om du vinklade vingarna lite till ungefär samma position som axlarna?

Har en liknande idé jag vill förverkliga men har inga bra bilder på vingar. Några tips på vart jag kan "hitta" ett urval "vingar" att exprimentera med?

Tack för era tips. Jag tror att de värsta problemet är att det är lite dålig upplösning på vingarna. Som sagt om man hadde nån bättre bild på vingar så skulle det nog hjälpa mer än något annat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar