Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp Bildskärms rgb

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har klart problem med mina bilder jag skannar in till Photoshop 7. Jag har bildskärms rgb förbockat - ändå visas Windows rgb om jag inte bockar för iännu en gång. Problemet är nu att jag inte fattar vilken version som kommer när jag skickar bilderna til labbet. Bildskärms varianten blir ofta trista och blaskiga i färgerna medan window varianten är som jag vill ha dem - tyvärr verkar det som om de bilder jag får utprintade blir av den sämre sorten. Hur ska jag ändra inställningen för att få den jag vill ha?
Fred
 
Fredric Hellgren skrev:
Jag har klart problem med mina bilder jag skannar in till Photoshop 7. Jag har bildskärms rgb förbockat - ändå visas Windows rgb om jag inte bockar för iännu en gång. Problemet är nu att jag inte fattar vilken version som kommer när jag skickar bilderna til labbet. Bildskärms varianten blir ofta trista och blaskiga i färgerna medan window varianten är som jag vill ha dem - tyvärr verkar det som om de bilder jag får utprintade blir av den sämre sorten. Hur ska jag ändra inställningen för att få den jag vill ha?
Fred

Varför ska du titta på bilderna med Bildskärms RGB? Den visar ju hur bilden kommer se ut när du visar den på din skärm i ett program som inte stöder profilhantering. Det optimala vore ju att du hade labbets profil och lade in denna i Korrekturinställningar (proof setup).

MVH/Stefan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.