Annons

HJÄLP!!! Min Canon Powershot A70 är sönder!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Athena

Medlem
Den verkar ha pajjat helt och jag har inte ens haft den i 2 år!!! När man sätter på den är displayen helt svart och den kan inte längre sätta fokus trots att jag kopplar ur displayen. Ska gå in med den i fotoaffären för visst borde jag få nyttja reklamationsrätten av fel enligt konsumentköplagen? Någon som har haft samma fel?
 
Vet inte vilken månadskostnad det blir men..
Eller bildkostnad det blir men.,.
Det är nog lite dåligt.. kanske.
Du kanske har idkat undervattensfotografering utan skydd för kameran.
Eller ramlat nerför skidbacken, passerat biljettluckan och hamnat i personalens fikarum.
Och inte haft kameran i en vattentät, stötsäker ointaglig stöldsäker väska.
Tror knappast du får gehör för dina önskningar.

Se det i stället som ett ypperligt tillfälle att uppgradera sig i en värld där utvecklingen slår nytt världsrekord på löparbanan varje dag.

Ska bli intressant i alla fall att få höra vad som hände på affären.
Och jag ska väl tillägga att jag inte är expert på något sätt. Snarare tvärt om.
Lycka till.
Mvh/-Anders
 
Det är ju inte alls säkert att du kan ta den på reklamationsrätten. Kameran har ett års garanti. DU måste bevisa att felet har funnits där från början... och den har väl fungerat normalt innan?

Då blir det svårt att bevisa att detta är ett tillverkningsfel. Men visst, försöka duger. Lycka till.
 
Fick för två år sedan problem med USM på ett Canonobjektiv. Garantin var just utgången men jag ringde direkt till Canon IT Service i Hägersten och vädjade. Lämnade själv in det och fick det fixat utan kostnad. Telefon Canon 08-7448520.
 
Athena skrev:
Den verkar ha pajjat helt och jag har inte ens haft den i 2 år!!! När man sätter på den är displayen helt svart och den kan inte längre sätta fokus trots att jag kopplar ur displayen. Ska gå in med den i fotoaffären för visst borde jag få nyttja reklamationsrätten av fel enligt konsumentköplagen? Någon som har haft samma fel?

Min beter sig lika dant när batteriet är dåligt. Batteriet räcker för att kameran ska starta men det går ej att visa bilder eller "fälla ut" objektivet.

Testa att sätta i helt fräscha batterier och pröva igen.
 
Hej!
Har själv en A70 och jag måste säga att det är den största skitkamera jag har haft. På ett års tid har den varit inne för lagning tre gånger. Alla gånger har garantin hjälpt, men kameran har tappat förtroendet hos mig.
 
cornus skrev:
Hej!
Har själv en A70 och jag måste säga att det är den största skitkamera jag har haft. På ett års tid har den varit inne för lagning tre gånger. Alla gånger har garantin hjälpt, men kameran har tappat förtroendet hos mig.

Ja, så har alla det. Eller hur? Eftersom du har haft problem, så måste det vara en skitkamera..

;)

Måndagsexemplar finns överallt.. även på bilar för 200.000:-
 
Kan intyga att min A70 har gått som en klippa de senaste 2-3 åren, i vått och torrt. Gett mig ca 5000 bilder hittills. Det enda "felet" den har är att vid fokusering i motljus så blir de konstiga störningsstreck över lcdn som sökare, dock exponeras bilden "korrekt" när man trycker av. En bra resekamrat helt enkelt :)
 
sebastianti skrev:
Kan intyga att min A70 har gått som en klippa de senaste 2-3 åren, i vått och torrt. Gett mig ca 5000 bilder hittills. Det enda "felet" den har är att vid fokusering i motljus så blir de konstiga störningsstreck över lcdn som sökare, dock exponeras bilden "korrekt" när man trycker av. En bra resekamrat helt enkelt :)

Kan inflika att det "felet" är det många kompakter som har. Men som du säger, så är detta inget som finns på den färdiga bilden.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.