Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hitta objektiv till Mamiya?

Produkter
(logga in för att koppla)

DanneT16

Medlem
Skulle behöva lite tips om var jag kan hitta objektiv till en Mamiya NC1000. Sidor, beg-handlare mm. Bevakar tradera varje dag nu..

Är det förresten en duglig kamera jag snubblat över?
 
JO

Det bör inte vara några problem att hitta optik till den kameran , är en vanlig skruvgänga så det passar från chinnon mm . även mamiya objektiv finns det att få tag på . secondhandphoto.se brukar ha , annars så har han bra koll på vart det kan finnas . är lite osäker på om din kamera har någon form av automatbländare eller ej .
Jag har haft två stycken mamiy av det här slaget & båda har levereat bra bilder . när batteriet tar slut så lägger ljusmätningen av & det blir ofta avlagringar på kontaktyterna i batterihållaren vilket många tror betyder av ljusmätaren har lagt av för alltid men det är ju lätt åtgärdat !! annars har mina funkat i ur & skur . tror jag skaffar mig en igen !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.