Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hemsida för dummies

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Måste ju finnas ett enkelt sätt att fixa en hemsida, där det dessutom är lätt att ladda upp tex album via LR;s funktion för webb. Är inte på något vis intresserad av att lära mig att skriva html-taggar å sånt bök. Eller ska man bara lägga upp i flickr eller nåt sånt? Hur gör ni?
 
Beroende på vad du vill åstadkomma kan du ju använda www.wordpress.com eller någon färdig CMS som Joomla, Drupal eller liknande.

För egen del använder jag Wordpress, men har inget emot att knacka kod. Det senare kräver dock en hel del kunskap.
 
http://www.hemsida24.se

Där kan man göra snygga hemsidor genom "dra och släpp" alltså inga koder eller krångligheter.
Kostar lite (tror det är runt 700kr/år) men vill man ha en grymt snygg hemsida som är enkel att uppdatera (du kan uppdatera från olika datorer) är det klart värt pengarna. Du kan även testa i 30 dagar, är du nöjd så kan du betala in och använda hemsidan som du har byggt upp under 30 dagars prövotiden.

/M
 
Jag har gjort min sida på www.freewebs.com Det kan vara ungefär det som du efterfrågar. I kursen om digital bildbehandling så tipsar dom ju om www.weebly.com oxå, ska vara nått liknande.

Men du kan ju kolla dom och se om det är nått som faller dig i smaken.
 
www.one.com
345kr för egen domän o 3 gig utrymme.
Använder jag, har trevlig simpel galleri funktion. Man behöver bara göra några klick så har man ett galleri, som man kan ha olika kategorier i osv. Sen kan man ladda upp massor av bilder på engång istället för att ladda en bild för bild.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.