Jocke_R
Medlem
Hej jag ska inhandla ett nytt system inom en snar framtid och är lite velig vad ja ska köpa.
Hade en pentax k10d som jag var nöjd med men kände att jag ville byta till nikon eller canon då dom verkar ha bättre objektivutbud.
jag fotar mestadels djur/natur älskar att fota små djur riktigt nära och även landskap och en del djur på håll blir det.
Såklart så fotar man ju personer på fester och så också.
Följande ska inhandlas:
Systemkamera,macro objektiv, teleobjektiv, blixt, batterigrepp, normal objektiv, väska, stativ och minneskort.
Jag kommer ha runt 40 000 totalt.
Har även funderat på att dra ner och kanske köpa kamera och 1 objektiv.
eller kanske en dyrare kamera typ d700 och ett objektiv till.
Jag behöver råd om vad jag borde köpa och varför.
Mina kunskaper är änsålänge ganska mediokra men intresset finns och målet är att jag ska lära mig konsten att fota riktigt bra.
Glad för tips
//Jocke
Hade en pentax k10d som jag var nöjd med men kände att jag ville byta till nikon eller canon då dom verkar ha bättre objektivutbud.
jag fotar mestadels djur/natur älskar att fota små djur riktigt nära och även landskap och en del djur på håll blir det.
Såklart så fotar man ju personer på fester och så också.
Följande ska inhandlas:
Systemkamera,macro objektiv, teleobjektiv, blixt, batterigrepp, normal objektiv, väska, stativ och minneskort.
Jag kommer ha runt 40 000 totalt.
Har även funderat på att dra ner och kanske köpa kamera och 1 objektiv.
eller kanske en dyrare kamera typ d700 och ett objektiv till.
Jag behöver råd om vad jag borde köpa och varför.
Mina kunskaper är änsålänge ganska mediokra men intresset finns och målet är att jag ska lära mig konsten att fota riktigt bra.
Glad för tips
//Jocke
Senast ändrad: