Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hej! [uppgradering från D300 /mod]
- Trådstartare Luxcaput
- Start datum
Helmetrock
Aktiv medlem
Vad har du för budget? Grejen är att det inte direkt dräller av kameror som är bättre än D300 om du inte vill gå upp på riktig proffsklass tyvärr. D7000 är bättre om du vill vara kvar i DX-formatet och sedan är D700 bättre men i FX-formatet.
Vad är det du inte är nöjd med hos D300?
Vad är det du inte är nöjd med hos D300?
HannesNikon
Aktiv medlem
Bildkvalitet är ett brett begrepp...
En begagnad d300s, D7000, d700, d3, d3x eller d3s. Alla har bättre "bildkvalitet". Budget? Fx eller DX?
En begagnad d300s, D7000, d700, d3, d3x eller d3s. Alla har bättre "bildkvalitet". Budget? Fx eller DX?
Helmetrock
Aktiv medlem
En begagnad d300s,
D300s har fler funktioner än D300 men är inte bättre vad gäller ren bildkvalité.
Edit: Jag antar att du menar tidigast 2006-07 och inte senast?
HannesNikon
Aktiv medlem
D300s har fler funktioner än D300 men är inte bättre vad gäller ren bildkvalité.
Jag skrev ju att bildkvalitet är ett brett begrepp. D300s är ju trots allt en uppgradering och borde ha bättre "bildkvalitet" (som innefattar mycket). Sen så är det inte jättelätt att svara på frågan när ts varken skriver önskemål eller budget...
Helmetrock
Aktiv medlem
Jag skrev ju att bildkvalitet är ett brett begrepp. D300s är ju trots allt en uppgradering och borde ha bättre "bildkvalitet" (som innefattar mycket). Sen så är det inte jättelätt att svara på frågan när ts varken skriver önskemål eller budget...
Jag säger absolut inte emot dig generellt sett, men just i det här fallet vill det nog till extrema krav för att få bättre bilder med D300s.
P.S. Emil, Referenser stavas inte med a ;-)
Luxcaput
Medlem
ja,
det var det jag menade.
Edit: Jag antar att du menar tidigast 2006-07 och inte senast?
det var det jag menade.
Senast redigerad av en moderator:
HannesNikon
Aktiv medlem
Budget? Vad saknar du med d300? Vad menar du med bildkvalitet? Iso? Färgåtergivning?
HannesNikon
Aktiv medlem
På DX-fronten så har du bara d7000 och d300s att välja på. Om du vill gå över till fullformat så är d700 närmast. Den ligger på ca 19 000. Mycket lik d3. Googla!!
Att gå över till fullformat kräver att du har fullformatsobjektiv eller har råd att köpa sådana.
D300s är inte jätte olik din d300, då är d7000 (rent prestandamässigt) bättre. Fast den är inte lika stor och robust.
Att gå över till fullformat kräver att du har fullformatsobjektiv eller har råd att köpa sådana.
D300s är inte jätte olik din d300, då är d7000 (rent prestandamässigt) bättre. Fast den är inte lika stor och robust.
shaggy_d200
Aktiv medlem
En begagnad D700 är mitt tips!
Andyah
Aktiv medlem
hur kan man tacka nej till en D300?, har en sen ett bra tag tillbaka o kommer då aldrig att göra mig av med den förän den är pajj..jaja den har funnits ute ett tag..so what..den är ju inte dålig nånstans i huvudtaget. jomenvisst saker uppdateras..gör den inte sämre för det..grym bildkvalitet o byggkvalitet. men visst..är man pryltokig kanske folk tycker den är "dålig"...synd bara att den får sånt rykte..
HannesNikon
Aktiv medlem
Trevligt!!