Advertisement
ANNONS
Annons

Hastighets- övervakningskamera, nikon!

Produkter
(logga in för att koppla)
De flesta kameraskåp jag passerat har sett ut att vara tomma. Jag kör också alltid i laglig hastighet, men av fotografiskt intresse finns dessa kameror inlagda i min gps :)

Jag har för övrigt för mig att de första kameraskåpen de testade innehåll en Nikon F4, och det hände då och då att de stals.
 
Varför blir det ALLTID diskutioner om vilken kamera som är bäst? Nikon eller Canon? Vem F-n bryr sig? Ställ dig frågan: Är jag nöjd med den kameran som jag har? Om svaret är ja, stanna då där och va nöjd utan att kritisera andra kameramärken. De som har ett annat märke än det som du har är säkert också nöjda med sin kamera. Varför ska det skrytas så mycket med Nikon hit och Canon dit... Jag har min kamera och jag är nöjd, en arbetskollega (före detta arbetskollega) har en Canon och han är nöjd. Sluta gnälla på allt och va nöjda med den utrustning som ni har!

Hmmm... blir tvungen att ändra/lägga till lite... Utrustningen kan man aldrig få för mycket av så jag tar tillbaka det där med att vara nöjd med den utrustning man har. DÄREMOT.... va nöjd med märket ni har... ;o)
 
AFE skrev:
De flesta kameraskåp jag passerat har sett ut att vara tomma. Jag kör också alltid i laglig hastighet, men av fotografiskt intresse finns dessa kameror inlagda i min gps :)

Jag har för övrigt för mig att de första kameraskåpen de testade innehåll en Nikon F4, och det hände då och då att de stals.

Stämmer men det var flera anledningar att de övervakades.

När man gjorde upphandlingen hade man inte pengar till de då dyra 250 bilders magasinen (eller hur stora de var) så man kunde bara ha en 36:a i som ofta fick byta frekvent... Så... Särskilt kostnadsefektivt var dte inte i alla fall..
 
RolandM skrev:
Jag har monterat 3 st Sigma EF-500 Super och satt dem i slavblixtläge ppå instrumentbrädan och riktat dem mot mitt ansikte. Det kommer att då att tillföras såpass mycket ljus att mitt ansikte blir highscore i kameran och inte kan identfieras.
är inte det där en myt som killarna i mythbusters knäckt?
 
Det dynamiska omfånget hos en kamera är inte oändligt oavsett digital eller film - metoden går att använda.


Fast det är klart - en snubbe med en slavblixt med ledtal 0,5 kanske inte lyckas.
men han tillhör dom som torkar katter i micron och fryser ned cd skivor för bättre ljud - och för denna del av befolkningen behöver man inte avancerad lagstiftning med färdskrivare,gps loggning och elitpoliser.

Bara en fartkamera.
 
RolandM skrev:

Jag har monterat 3 st Sigma EF-500 Super och satt dem i slavblixtläge ppå instrumentbrädan och riktat dem mot mitt ansikte. Det kommer att då att tillföras såpass mycket ljus att mitt ansikte blir highscore i kameran och inte kan identfieras.

Låter som att det är betydligt bättre och billigare att dra över en rånarluva på sträckan där kameror finns. Eller så kan man hålla hastigheten.
 
Estethia skrev:
är inte det där en myt som killarna i mythbusters knäckt?

Hmm... jag tror att Top Gear har testat hur fort man ska åka för att en vägkamera inte ska hinna med att ta bilden, och kom fram till att man bör ligga någonstans kring 300km/h-strecket för att ha en chans att klara det...
på Mythbusters vet jag att man har testat olika sätt att knäcka polisradarn (klä in bilen i alu-folie, har en pryl som skickar tillbaka en signal, måla den med speciell färg m.m.) men jag har inte sett dem göra något test om vägkameror... måste hålla utkik isåfall! :)
 
För er med gamla radarvarnare liggandes ibland dammrâttorna sâ är det läge o rota fram dom.
Sâ vet man vilka skâp som har en kamera i sig, ifall man är intresserad av det.

Jag fâr en flagga pâ navigatorn som pâminnelse, det spar in navigatorns kostnad rätt fort.

Och till alla präktiga som aldrig kör för fort, ni ÄR duktiga!
 
RolandM skrev:
Jag har monterat 3 st Sigma EF-500 Super och satt dem i slavblixtläge ppå instrumentbrädan och riktat dem mot mitt ansikte. Det kommer att då att tillföras såpass mycket ljus att mitt ansikte blir highscore i kameran och inte kan identfieras.
Montera dem fram på bilen istället, riktade mot kameraskåpet. Borde bli en ljus och fin bild.

/ E
 
Varför inte rikta dom mot regskylten. Men dom lär vää imte hålla ute i regn och rusk. Men det finns väll nån spray eller liknande som har på regskylen?
 
RolandM skrev:

Jag har monterat 3 st Sigma EF-500 Super och satt dem i slavblixtläge ppå instrumentbrädan och riktat dem mot mitt ansikte. Det kommer att då att tillföras såpass mycket ljus att mitt ansikte blir highscore i kameran och inte kan identfieras.

HA HA HA HA HA!!!! Jag ska fan montera in min Gemini Esprit 500 ha ha ha : )
 
Ja det det låter som folk i tråden tycker det är onödigt att hålla hastigheten vid vägbyggen men men det kanske är en smart lösning varför skona vägjobbarnas liv? Vi kanske kan få ned arbetslösheten genom att vi alla kör ihjäl en vägjobbare så att någon arbetslös kan ta hans plats.
 
Är nog rätt kul att gå igenom minneskorten

Är nog rätt kul att gå igenom bilderna i dessa kameror.

Urban legend?:Har "hört" om bonden som fick hem bild på sig själv sittande på en traktor med hastighetsuppgift på 230km/h. Skröna...förmodligen, dock en jäkligt skön bild...bonde som kör järnet med sin hyttlösa traktor. Skulle verkligen vilja se den traktor som rycker 230km/h.

Förklaringen till ovan nämda skröna skulle ha varit en MC som i hög fart gör en omkörning och hamnar utanför bild. ja, ja...

Nä, nu är det dags för morgonkaffe snart!
 
Danne_Umeå skrev:
Men det finns väll nån spray eller liknande som har på regskylen?

Jo. En genomskinlig, reflekterande spray som ska göra skylten oläsbar då blixten slår i den.

Jag kör alltid lagligt så jag behöver den inte, eller så kör jag MC ;-)

//Larsa, som bara skämtar. Kör faktiskt långsammare på MC än med bil...
 
Re: Är nog rätt kul att gå igenom minneskorten

Mikael Ångström skrev:
Är nog rätt kul att gå igenom bilderna i dessa kameror.

Urban legend?:Har "hört" om bonden som fick hem bild på sig själv sittande på en traktor med hastighetsuppgift på 230km/h. Skröna...förmodligen, dock en jäkligt skön bild...bonde som kör järnet med sin hyttlösa traktor. Skulle verkligen vilja se den traktor som rycker 230km/h.

Förklaringen till ovan nämda skröna skulle ha varit en MC som i hög fart gör en omkörning och hamnar utanför bild. ja, ja...

Nä, nu är det dags för morgonkaffe snart!

Det är en reklamfilm för kawasaki zx6r.
Att det hänt i verkligheten tvivlar jag på.

Ska se om jag hittar en länk till filmen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.