Annons

Hastighets- övervakningskamera, nikon!

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte lyfta denna gamla tråd med frågorna:

Är det fortfarande D70s som sitter i den nyaste fartkamerorna?

50 1,4 och teleconverter... Borde det inte finnas mer passande objektiv?
 
Om det är d200 så borde det ju pallas att förstoras upp lite.. Man borde få hem ett sådandärt kuvert man får hem ifrån skolfotografen med bilder man kan välja om man vill köpa eller ej :p och såklart nyckelring som man kan få, precis som flummriden på liseberg :) + om vi ändå är inne på nöjesfält så borde man ju annars kunna köpa bilderna i litet hus efter fartkameran :)
 
Låt mig säga så här, för ex antal år sedan susade jag igenom en sådan däringa låda och det blixtrade till. Jag nekade och bad dem skicka bilden som jag trodde var halvtaskig.
Jag fick bilden..... och skrev på :)

Sen dess har jag inte fastnat på bild igen...... (Tack USA) :)
 
Löser kameran ut är det bara att såga ned stolpen. Ta ur kamerans minneskort och radera bilden, sätta tillbaka allt ihop. Som bonus har man en kamera med studioblixt och ett gäng bilder på medtrafikanter som man kan tipsa polisen om att de har kört för fort.
Glöm det, bilden skickas elektroniskt till Kiruna på en gång.
 
Tomas .... antar att de inte var en skev bild av verkligheten du fick.... nästa gång så får du köra med tonad framruta ;)

RolandM ... bilden skickas fortare än du hinner blinka.... och böterna är redan postade innan du passerar skylten.. ;) Tror knappt att där sitter minnen i de kamerorna...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.