** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Hastighet på minneskortet

Produkter
(logga in för att koppla)

Dajo

Aktiv medlem
Jag undrar om någon har koll på om det är någon hastighetsskillnad mellan MMC och SD minneskort.

Märker man i så fall någon praktisk skillnad.
Finns det någon anledning till att köpa det dyrare SD minnet när MMC passar til kameran ifråga (Minolta Dimage F100).

Om jag inte minns fel så är det följande som gäller.. har tabellen på jobbet så ja är lite osäker just nu:

Secure Digital 1,5 mb/s
MultimediaCard 0,3 mb/s

David
Kodak Image Center

Såg ett test av hastigheten på minneskort i en datortidning (minns tyvärr inte vilken).

Vad som var anmärkningsvärt var att olika kort fungerade olika bra i olika kameror. Fastän korten i sig var likvärdiga, så kunde ett kort vara dubbelt så snabbt som ett annat i en viss kamera.

Så för att se exakt hur snabbt kameran kan läsa och skriva på korten, måste du nog testa.

Panasonics nya 256mb och 512mb SD ska ha en överföring på 10mb/s istället för 2mb/s.

Tänkte skaffa ett sådant och göra lite tester.

SD 34mb ( sundisk) har1,34MB/S
Multimedia 64MB ( Sundisk ) 1,15 MB/S
Det skiljer i överföringshastighet mellan olika fabrikat och beroende på kortets storlek

Skillnad på SD/MMC

Skillnaden i övrigt mellan dessa minnen är att SD minnet (Secure digital) går at låsa/skydda !

Jag är också ägare till Minolta F-100 och är nyfiken på prestandaskillnaden mellan SD-kort av olika fabrikat.
Det verkar ju som olika fabrikat passar bäst med olika kameror!?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar