Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hasselblad 501 CM

Produkter
(logga in för att koppla)

Photobynica

Ny medlem
Hejsan!

Jag vill sälja min hasselblad 501 cm. Felfri och superfin, prismasökare, polaroidbakstycke och extra magasin. Vad ska jag sälja den för egentligen? Har satt ut en annons, men tror jag har tagit i i underkant. Vore fint med lite råd??
Någon som är kunnig
Mvh Annica

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    41.9 KB · Visningar: 71
Sök på internet och blocket. En Hasselbladare som är rent analog är inte värd särskilt mycket.

Ja jag har sökt runt lite, men hamnar på ebay för det mesta. Där tycker jag priserna går från toppar till dalar. Så antar då att man får lägga sig någonstans i mitten. Verkar som jag hade bättre koll själv trots allt. Allt beror ju på skick och vilken modell det är. Att en hasselbladare inte är värd "så mycket" rent analog är ju inte riktigt sanning. Beror iofs vad man tycker är mycket pengar. Tror dock min är av en senare modell till vilken man kan montera ett digitalt bakstycke om man så vill.
Men tack för tappra svar ändå :)

På Ebay ca 10000-17500, samtliga utan bud (=för högt pris kanske?), vissa med två objektiv eller annan utrustning.
Prismasökare ca 1200-1500, mer om den har exponeringsmätare inbyggd, kanske 2500
A12 magasin ca 700-1000, lite mer om det har hållare för magasinplåt, uppåt 1200-1500
Polaroidmagasin 200-300
Alla 500C och senare kan utrustas med digitalbakstycke, till hög kostnad (det är mycket billigare med en Nikon D800 t. ex.)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto