Annons

har jag gjort värsta tabben??

Produkter
(logga in för att koppla)
tror att du har lyckats med det i alla fall - jag skippade att handla av honom o la en order hos cyberphoto som vanligt istället

har du ringt till nikon sverige och förklarat läget o frågat vad som gäller? de kanske är snälla nog o hjälper en "lurad" kund? (bara en tanke)
 
jag ska ringa dem o höra.
Såg att han hade ny annons här också :( nu har han svarat på en del a de frågor som varit uppe här på forumet men intressant att han skriver att han säljer med full garanti med giltigt köps kvitto.........
Sista kvittot jag fick mailat hem igår är en fil från B&H med mitt namn på nu stämmer ialla fall serienr. på kameran men inte minnet och detc står att jag betalat i dollar,förmodligen är det ett förfalskat egenhändigt gjort kvitto men nu orkar jag inte bråka mera med denna man längre så jag får väl stå mitt kast.
Glad att höra att någon har ialla fall blivit varnad genom detta forum.
kram på er alla och ut och fota i sommar värmen och
jag håller tummarna att min D80 inte tänker strejka:)
//helena
 
Jag hittade hans annons och tog för givet att han fortfarande var medlem men man kan vist inte ta något för givet längre
/Leo
 
Bata en liten sak. Här tas upp att garantin inte jäller i andra hand(tänker då på vara köpt i Sverige) alltså om jag köper beg. produkt. Men huvudsaken är ju att man har ett giltigt kvitto, för hur många gånger blir man tillfrågad om leg. när man lämnar in något för gar. rep?
Hälsar Lasse
 
Indy skrev:
Bata en liten sak. Här tas upp att garantin inte jäller i andra hand(tänker då på vara köpt i Sverige) alltså om jag köper beg. produkt. Men huvudsaken är ju att man har ett giltigt kvitto, för hur många gånger blir man tillfrågad om leg. när man lämnar in något för gar. rep?
Hälsar Lasse

Men den viktigaste faktorn är nog ändå att du måsta pallra dig över till staterna med kameran för att garantin skall gälla. Förutsatt att du har ett giltigt kvitto alltså.
 
Jag menade ett tidigare inlägg att garantin inte gällde i andra hand. Förutsättningen är ju naturligtvis att kvitto finns och varan är köpt i europa.
Hälsar Lasse
 
Alltså - det där med garanti kan man glömma om man inte är "första köpare" och dessutom måste kameran vara såld via NIKON EUROPE. Garantierna hos NIKON är kontinentstyrda. För produkter som jag köpt utanför "garantiområdet" har jag använt hemförsäkring vid de fåtal tillfällen det behövts. Skillnaden mot garanti är att försäkringen kräven en viss självrisk och att de faktiskt kan säga nej till åtgärd beroende på deras bedömning av produktens värdeminskning. Detta borde ju dock inte vara ett problem under kamerans första levnadsår som ju också är det år som garantin gäller.

/Jonas
 
Jonas_6017 skrev:
Alltså - det där med garanti kan man glömma om man inte är "första köpare"

Denna information framgår inte av Nikons hemsida. I garantivillkoren nämns endast att garantin "gäller bara vid uppvisande av den ifyllda garantisedeln och originalfakturan eller –kvitto med inköpsdatum, produkttyp och återförsäljarens namn, tillsammans med produkten". Ingenstans nämns att garantin bara gäller den ursprungliga köparen eller att identitet måste föreligga mellan originalkvitto och den som åberopar garantin.
 
Jonas_6017 skrev:
Alltså - det där med garanti kan man glömma om man inte är "första köpare" och dessutom måste kameran vara såld via NIKON EUROPE. Garantierna hos NIKON är kontinentstyrda. För produkter som jag köpt utanför "garantiområdet" har jag använt hemförsäkring vid de fåtal tillfällen det behövts. Skillnaden mot garanti är att försäkringen kräven en viss självrisk och att de faktiskt kan säga nej till åtgärd beroende på deras bedömning av produktens värdeminskning. Detta borde ju dock inte vara ett problem under kamerans första levnadsår som ju också är det år som garantin gäller.

/Jonas

Nja, huruvida garantin är knuten till till första köpare eller inte är en uppgörelse mellan återförsäljare och köpare.

Hemförsäkringen täcker endast stöld om du inte har ett tillägg i hemförsäkringen.
 
Tur att det finns forum! Har nu äntligen bestämt mig för att köpa en digital systemkamera samt kollat upp var jag vill köpa den. Tyvärr fanns inte allt hemma hos butiken så jag sökte på blocket och hittade en annons. Mailade lite frågor till säljaren. Gissa vem! När jag fick svaret googlade jag lite och hittade denna tråd.

Det får allt bli butiken, som jag tänkte på först.

Alltså ännu en som du har hjälpt Helena.

mvh,
Jan
 
tack o lov för det,har blivit anklagad för person angrepp m.m. nu på min mail adress så det är skönt att det jag skrivit på forumet hjälp nån ialla fall.
lycka till med ditt kamera köp
//Helena
 
personangrepp? knappast - det du har gjort är att berätta precis hur det var

det är personen i fråga som har ljugit och undanhållit information för att dölja fakta och sanning

du har betydligt fler som är med dig än mot dig!
 
Jonas_6017 skrev:
Alltså - det där med garanti kan man glömma om man inte är "första köpare" och dessutom måste kameran vara såld via NIKON EUROPE. Garantierna hos NIKON är kontinentstyrda. För produkter som jag köpt utanför "garantiområdet" har jag använt hemförsäkring vid de fåtal tillfällen det behövts. Skillnaden mot garanti är att försäkringen kräven en viss självrisk och att de faktiskt kan säga nej till åtgärd beroende på deras bedömning av produktens värdeminskning. Detta borde ju dock inte vara ett problem under kamerans första levnadsår som ju också är det år som garantin gäller.

/Jonas

Läser man garantivilkoren för gluggarna, som följer med i lådan, står det i alla fall att garantin inte är överföringsbar. Sedan undrar jag ju om det verkligen åberopas av Nikon i verkligheten.
 
Clouseau skrev:
Läser man garantivilkoren för gluggarna, som följer med i lådan, står det i alla fall att garantin inte är överföringsbar. Sedan undrar jag ju om det verkligen åberopas av Nikon i verkligheten.

Hur ska dom kunna kolla det? Inget av de kvitton jag har på mina prylar står det mitt namn på?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.