Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

har jag gjort värsta tabben??

Produkter
(logga in för att koppla)
Här är hans mailkomentar när jag mailade honom att garantipapper och kvitto och minnet till kameran ej fanns i paketet.
Jag läser detta mail som att han driver ett företag
"citat"
Jag kommer skicka Kvittot och minnet snarast till dig
Anledningen till
>>>>att minnet inte kunde skickas är att min kollega hade skickat den till
>>>>en annan kund.

Så har han skrivit till mig hela tiden men nu när jag vill ha namn och moms och regnr på företaget så då är det privat.....
//Helena

Känns som det är en 18-åring yngling som bedriver det här... Något företag finns knappast. Har du några kontaktuppgifter över huvudtaget? Förutom hotmail?

mozes skrev:
Så har han skrivit till mig hela tiden men nu när jag vill ha namn och moms och regnr på företaget så då är det privat.....
Det börjar bli dags att kontakta skattemyndigheten tycker jag. Eller varför inte polisen? Han ljuger ju uppenbarligen och tjänar pengar på det.

Brukar modersmålet vara så uselt i skrift om man heter Daniel Andersson?

Jag tvivlar på att den här personen heter Daniel Andersson.

RolandM skrev:
Brukar modersmålet vara så uselt i skrift om man heter Daniel Andersson?

Alltför ofta! För övrigt tycker jag inte det är fullt så uselt som du tycks tycka... Rätt normalt skriftspråk för en ung människa i dag, enligt min mening.

WFS) (Graylingman skrev:
Alltför ofta! För övrigt tycker jag inte det är fullt så uselt som du tycks tycka... Rätt normalt skriftspråk för en ung människa i dag, enligt min mening.

Än mer oroande i så fall för de krav som skolan ställer och den undervisning som bedrivs i den. Jag ser gärna att betygen återinförs i skolan från årskurs 3, 6, 7-9 med betyg i begripliga steg 1-7, 1-5 eller 1-10 med tydliga krav vad som ska ha uppnåtts för att erhålla respektive betyg. Betygen ska ävenvara jämförbara mellan årskullarna.

Jag har nu bråkat med denne Daniel så många mail fram och tillbaka för han vägrade skicka ett giltigt kvitto till mig,nu har jag fått ett kvitto men tvivlar på att det är giltigt men nu stämmer ialla fall serie nr. på kameran vilket det inte gjort på de tidigare kvittot.
Om man läser detta mail som jag fick så tycker jag att även detta tyder på att han driver ett företag.
Jag har klippt ut det här:

Kvittot som du mottagit är köpt från företaget Beachcamera,B&H. XX
köpers dessa varor och säljer dom vidare. Försäkringen gäller på kameran så
länge du har ett giltigt kvitto. Vi har sålt varor i över 5 år just nu och
har gott om erfaranhet inom detta. Du behöver inte alls oroa dig angående
hemförsäkringen för den täcker Kamerna.

Senast redigerad av en moderator:
Ja det verkar vara en sådär nu blåser vi staten på skatt firma... Bara svarta pengar! företagsamheten blomstrar på dessa ställen (blocket) mm ...och snåla köpare fins det gott om.
Köpte själv en importkamera men från ett reggat företag med fysisk lokal!

han heter alltså inte Daniel Andersson (eller någon av hans andra alias som han har använt sig av på blocket, tradera etcetera) utan XX

mozes skrev:

Det han skriver är alltså att han från företaget Beachcamera,B&H har köpt ett kvitto och att det är din hemförsäkring som täcker kameran?

Vad jag vet så gäller normalt försäkringar endast köparen av produkten (XX) och upphör om produkten säljs vidare - är inte hundra på hur Canon eller Nikon förhåller sig i frågan men skulle inte tro att det är helt lätt att få igenom ett garantiärende om det skulle bli aktuellt.

Vad säger han angående vart kameran kan repareras? Står han fortfarande fast vid att den kan repareras hos Canon/Nikon Sverige eller erkänner han att den måste skickas till USA för att garantin ska gälla?

Clubson skrev:
Köpte själv en importkamera men från ett reggat företag med fysisk lokal!

behöver i och för sig inte betyda att de inte betalade moms och tull för den samt skötte allt helt lagligt men vi är nog alla överens om att den här killen är allt annat än laglydig

mozes skrev:
Jag har nu bråkat med denne Daniel så många mail fram och tillbaka för han vägrade skicka ett giltigt kvitto till mig,nu har jag fått ett kvitto men tvivlar på att det är giltigt men nu stämmer ialla fall serie nr. på kameran vilket det inte gjort på de tidigare kvittot.
Om man läser detta mail som jag fick så tycker jag att även detta tyder på att han driver ett företag.
Jag har klippt ut det här:

Hur kom köparens hemfösräkring med i bilden????

Dajo skrev:

läs helenas inlägg (5 inlägg upp) där hon citerar vad han skrivit efter att hon jagat kvitto

"Du behöver inte alls oroa dig angående
hemförsäkringen för den täcker Kamerna."

en kryptisk mening dock som inbjuder till tolkning (som så mycket av det han skriver)

mozes skrev:
Jag har nu bråkat med denne Daniel så många mail fram och tillbaka för han vägrade skicka ett giltigt kvitto till mig,

Finns det någonstans i de papper du fått ett personnummer som tillhör Daniel A? Du behöver dock inte publicera numret i forumet men det är ändå intressant att veta om han kör med öppna kort när affär väl är klar.

fridhamre skrev:
läs helenas inlägg (5 inlägg upp) där hon citerar vad han skrivit efter att hon jagat kvitto

"Du behöver inte alls oroa dig angående
hemförsäkringen för den täcker Kamerna."

en kryptisk mening dock som inbjuder till tolkning (som så mycket av det han skriver)
Jag tolkar ovanstående (och Helenas inlägg) som att man kan glömma eventuell garanti och att man får förlita sig på hemförsäkringen. Jag tror iofs inte att hemförsäkringen täcker allt som garantin täcker.

Jag noterar nu att den nye "Daniel" inte längre är medlem på FS. Han fanns här en hel dag :)

Är det inte dax för en liten tävling: Under vilket alias kommer Daniel att dyka upp nästa gång? ;-)

---/Thomas

Dajo skrev:
Mig veterligen täcker väl hemförsäkringen endast stöld av kameran i samband med inbrott i hemmet. Sen kan man ju lägga till en allrisk som är lite mer förlåtande mot eget slarv. Däremot finns det väl ingen försäkring som lägger sig i butikens/säljarens garantiåtaganden.

Tyvärr så var jag tvungen att säja att hemförsäkringen inte täcker kameran när han vägrade ge mig ett annat kvitto än en del av en faktura till denne XX som jag fick hemskickad som enda kvitto där inte ens serie nr. stämde.För att få mitt namn på ett kvitto så var jag tvungen att säja detta om hemförsäkringen till honom.
Men det är bara att inse hur man än gör i denna situation så har jag gjort en tabbe och hoppas att andra läser denna tråd och inte köper något av denna man/män ,då han även skriver att han sålt kameror i 5 år så lär han ju kunna alla knep att komma undan,hur man än vänder sig.
Jag hoppas som sagt att människor är smartare än jag och går in och söker på denna man och hans grejor innan de köper nått,så har ju denna tråd inte varit helt förgäves.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar