Ola Rockberg
Aktiv medlem
Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag klantade till mitt inlägg Helena ... har bara dålig erfarenhet av anonyma inlägg i olika forum!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast hennes inlägg var väl knappast anonymt. Hon heter ju Helene. Det enda jag reagerar på när informationen om en medlem är knapphändig, är om de har en annonshistorik på ex 200-300 annonser. Inga bilder utlagda och inga foruminlägg, de personerna köper inte jag något av oavsett produkt. Jag blev inte arg eller sur på dig, men lite väl mycket konspiration, som gränsade till personligt påhopp över ditt inlägg.Ola Rockberg skrev:
Jag ber tusen gånger om ursäkt om jag klantade till mitt inlägg Helena ... har bara dålig erfarenhet av anonyma inlägg i olika forum!
Leffe_ESSB skrev:
"Nikons europeiska kontor kan inte tillhandahålla teknisk support eller garantiservice för varor
som kommer från den grå marknaden."
Var ligger den grå marknaden ? Piratkopior, eller...?
Om jag köper en helt legitim kamera utomlands och sen flyttar hem till Sverige, är jag helt körd då ?
///leffe
RolandM skrev:
Den här strängen kan vara intressant ur flera aspekter för skatte- och tullmyndigheten, med tanke på att det är skattebedrägerier som beskrivs här.
Sedan kan man fundera över vem som är skyldig att betala tull och moms, beställaren av varan eller den som sänder den. En annan sak att fundera över är vem som är beställaren av varan.
Dajo skrev:
Är det inte så att internetgirot endast betalar tillbaka om man inte får varan eller om den är trasig eller ej komplett eller på annat sätt inte motsvarar annonsens innehåll?
Att man i efterhand kommer på att man inte har garanti hos Nikon utan hos en privatperson osv gör ju inte att man kan få några pengar tillbaka.
Bestrider "Daniel" så kommer internetgirot att sitta på pengarna tills det avgjorts i domstol vilket kan ta ett bra tag.
Smartast kanske är att maila och fråga när manual och minne kommer eller fråga om han kan sänka priset motsvarande dom delarnas värde i sverige?
Att helt enkelt ångra sig funkar ju inte...
Dajo skrev:
Att helt enkelt ångra sig funkar ju inte...
pial skrev:
Fast har killen ett företag eller inte? Om han säljer som företag och inte som privatperson så måste väl vanliga konsumentköplagen gälla och isf har man rätt att ångra sig när man handlat via internet, eller hur?
mange78 skrev:
Fast här rör det ju sig om en vara som inte är komplett.
fridhamre skrev:
precis, jag skulle nog hålla kameran och pengarna tills jag fått en komplett order och en ordentlig giltig garanti på papper! (dock tror jag att han har svårt att få fram det)
Dajo skrev:
Varför skulle det vara svårt?
Det utlovades ju originalkvittot från USA.
Svensk garanti står det väl ingenting om någonstans?
fridhamre skrev:
citat från mailkontakt med "Daniel Andersson" angående ev. köp av en Canon EOS 5D
"Garantin galler hos narmaste canon aterforsaljare"
vilket han svarade på min fråga om det verkligen fanns garanti om han importerade in dom som privatperson samt vart garantin gäller
mozes skrev:
"citat"
Garantin gäller hos närmaste Nikon återförsäljare,om det mot förmodan skulle bli fel på kameran.......
mailet jag fick innan jag beställde kameran.
//Helena