Visst får man idéer och inspiration från fotosidan, och andra bilder. Droppbilderna t.ex, jag var inte den första och inte den sista heller. Men jag tycker det är kul, att se hur andra utvecklar en bild till en annan.
Jag själv hittar inspiration från andras bilder, och blandar med egna ideér.
Och ofta, detta låter kanske fånigt.. Men då försöker jag att inte vara mej själv.. I en liten del, när jag fotograferar. Visst är jag mej själv, men jag försöker tänka annorlunda än vad jag brukar. Släppa loss mina tankar och ideér, för att inte fastna i samma spår..
Samtidigt kollar jag på andras bilder, och glöd, tänker på vad som behövs för att skapa en annorlunda bild. En bild som jag själv skulle vilja se, och tycka om.
På så sätt tar jag mej vidare i utvecklingen, och vågar testa nya saker..
Blir det inte bra, så blir det inte. Eller tvärtom!!
Musik är också en stor del i mitt fotograferande, har jag en bra skiva igång funkar det oftast bättre.
Musiken och kamera blir ett, där jag är en del som ser till att allt funkar ihop
Man skulle nästan kunna se en tråd som går mellan motivet, mej, kameran och musiken.. Då tycker jag det funkar som bäst för mej.
På natten innan jag somnar brukar jag också komma på en massa ideér.. Sen ligger jag och tänker på vad som skulle funka, sen försöker jag utveckla det när jag vaknar.
Ja, nu får jag väl sätta punkt för detta...
/Camilla