Graal
Avslutat medlemskap
sagan skrev:
Varför skickar du inte bilderna till ett labb istället för att använda skrivare?
Jag vill göra jobbet själv och lämnar ytterst sällan ut bilder jag sätter mitt namn på till något labb eller för extern kopiering. Eftersom jag är mycket nöjd med mina digitalt fotade färgutskrifter finns heller ingen anledning för dessa. Kanske kan jag få bättre svartvita bilder digitalt genom att lämna dem till ett labb istället för att skriva ut själv? Men nu är det så att min förmåga/möjlighet/kapacitét vad gäller detta (t.ex "digitalt mörkrumsarbete") inte räcker till för att få det resultat jag eftersträvar (och där har jag mycket höga och specifika krav) och då är det inget alternativ för mig. Men för dig kan det ju vara det. Jag hoppas du nöjer dig med det svaret och inte börjar dra den gamla visan med att det ena skulle vara bättre än det andra igen. Vi får acceptera varandras olikheter och inställning där. Givetvis är jag ingen notorisk motståndare till digitala svartvita bilder men när kraven är höga finns bara analogt svartvitt för mig.
Hälsn, Nils.