Annons

Har det hänt någon annan...?

Produkter
(logga in för att koppla)
har väl väl i ca 2 veckor på väg till jobbet sett underbara vyer (soluppgångstiden) men inte haft tiden då man ska till jobbet, en dag i torsdags började jag vid 10 tiden men ställde klockan & tänkte nu jäklas.. kommer ut & hela staden är insvept i dimma/smog så det inte är alls lite trevliga vyer :(
 
har väl väl i ca 2 veckor på väg till jobbet sett underbara vyer (soluppgångstiden) men inte haft tiden då man ska till jobbet, en dag i torsdags började jag vid 10 tiden men ställde klockan & tänkte nu jäklas.. kommer ut & hela staden är insvept i dimma/smog så det inte är alls lite trevliga vyer :(


Ett råd är att du skall tänka lite annorlunda innan du går hemifrån. Bestäm dig för ett motiv som du skall fota på väg till jobbet. Det kan vara hjul, bilar, flygande tefat eller vad som helst men bestäm dig för att du skall ta minst tre bilder innan du är framme. Om du letar efter ett motiv så är du aktiv i ditt fotograferande vilket ökar sannolikheten att även andra motiv fastnar.
 
Visst finns det dagar då man inte ser ett enda motiv som inspirerar, men jag hör till dom som alltid har kameran med mig och fotar varje dag!
Jag kör ett liknande projekt som Sara beskrev och lägger ut en bild på min hemsida (www.susajt.se) varje dag och är snart till ända med mitt andra år och kommer att fortsätta även nästa år. Jobbigt ibland men för det mesta väldigt kul, inspirerade och en utmaning att hitta dagens bild. Deltar också i en del andra foto-tema projekt som jag har på hemsidan och är med i tema-gruppen här på FS.
 
Jag är nyfiken...
Hur många har tagit med sig kameran idag?

Jag har alltid en kompaktkamera i byxfickan. Varje dag, helg som vardag, utom då jag har min systemkamera med mig (vilket är ganska sällan).

Det blir inte bilder varje dag med kompaktkameran, men det händer då och då att jag blir glad att jag hade kameran med mig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.