Ja, servrar sponsrade av Antipiratbyrån säger Bahnhof... (Läs Bahnhofs utredning)Lasse H skrev:
Dom fick väl flera av sina servrar beslagtagna av polisen?
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Har de har stulit min bild? (var: De har stulit min bild!)
- Trådstartare Phunkey
- Start datum
pery
Aktiv medlem
Och anklagar nu Antipiratbyrån för att ha planterat bevis...
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_9392992.asp
(F-n! Tvåa igen... , men samma minut som Christer)
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_9392992.asp
(F-n! Tvåa igen... , men samma minut som Christer)
StaffanH
Avslutat medlemskap
Phunkey skrev:
Hörru du... det här är ett forum. Man diskuterar här, jag FRÅGADE om bilderna var identiska med bilden som jag har tagit.
Du fick svar på det ganska tidigt tycker jag, så varför fortsätta? För övrigt så tas nog 90% av alla nattbilder över HK Island från ett och samma ställe.
Staffan
Fläsk-Tarzan
Aktiv medlem
Alla turister tar bilder från hamnen i Hong Kong.
Många blir då helt klart ganska lika men ändå liiiiiite olika om man letar detaljer. Man kan alltid önska att något stort företag snor ens bilder så man kan stämma dom på en bra slant. Lättförtjänta pengar är det. Flera av mina bilder säljs på Internet av något företag i Baltikum men jag har aldrig lyckats få tag i dom.
Nu orkar jag inte bry mig....
Många blir då helt klart ganska lika men ändå liiiiiite olika om man letar detaljer. Man kan alltid önska att något stort företag snor ens bilder så man kan stämma dom på en bra slant. Lättförtjänta pengar är det. Flera av mina bilder säljs på Internet av något företag i Baltikum men jag har aldrig lyckats få tag i dom.
Nu orkar jag inte bry mig....
Phunkey
Aktiv medlem
eatfrog skrev:
Tycker det börjar låta som om du hittar på möjligheter till att dom skulle ha stulit din bild.
Jag tror inte dom är så sugna på att ta din bild att dom jpgkomprimerar den så den blir oskarp och sen klipper o klistrar in ett par till hus till vänster.
Nej, min åsikt är att detta är inte samma bild. Färger skiljer dem åt också. Titta på den lila fyrkanten på din bild, den är blå på bahnhofs.
På bahnhofs ser det ut som ett blått K på toppen av höghuset, på din ser det mer ut som text.
Huset under "radiomasten" och det ljusblå strecket är gult på din. Ljusblått på bahnhofs.
Etc, etc.
/Henri
Ok... det jag behövde är flera ögon som hjälper mig att se om de är identiska. Just nu i denna tillstånd känner jag mig lite arg ifall de har stulit min bild. Innan ni andra kommer med saker om mig som person, så hoppas jag att ni har överseende med detta.
Allt handlades mycket spontant. Jag granskade själv mycket och ofta dem bilderna.
Att jag som du säger hittar på möjligheter, möjligheter som likväl hade kunnats förverkliga med dagens photoshop är nog ingen svårkonst för den photoshopkunnige. Det är vad jag försöker säga. Jag kom med kommentarer som jag hoppades skulle väcka tankar och eventulella hjälp. Men tack för er tid. Och visst är denna Hong Kong motiven vanlig. Det som slog mig hårt i det första ögonblicket var att det var rent sammanträffande.
Nåja, det är inte så att jag vill Bahnof något illa eller så. Dem har väl fullt upp med beslagtanga servrar fulla med kopieringsskyddade materiel att reda ut.
Mozo
Avslutat medlemskap
Bilderna är MYCKET lika, men INTE samma. Det skiljer en aning i vinkel och dessutom är inte samma fönster tända, som någon redan påpekat.
Motivet är inte speciellt originellt heller. Tusentals människor har fotograferat detta från ungefär samma plats och förmodligen före dig. Det kanske är du som plagierat andra ;-)
mvh Christer
Motivet är inte speciellt originellt heller. Tusentals människor har fotograferat detta från ungefär samma plats och förmodligen före dig. Det kanske är du som plagierat andra ;-)
mvh Christer
Phunkey
Aktiv medlem
Contax skrev:
Bilderna är MYCKET lika, men INTE samma. Det skiljer en aning i vinkel och dessutom är inte samma fönster tända, som någon redan påpekat.
mvh Christer
Suck... jag ville bara reda ut det. varför skriver du som redan är skrivet? Du är väl inte mindre copycat.
_lkerdun
Aktiv medlem
bjanha skrev:
Mao sprider du falska anklagelser genom trådrubriken.
Ge dig nu Björn! Letar du efter så´nt här att anmärka på? Du sa åt mig någon gång att skaffa ett liv...
Phunkey
Aktiv medlem
clindh skrev:
Fotosidan har för nuvararande över 300 samtidiga användare, och en så intressant och kontroversiell tråd drar mycket intresse till sig. Vi kan bara gissa hur många som suttit och jämfört dina bilder Att det skrivs många inlägg samtidigt kan inte undvikas.
Nu har det svalnat till iaf... Tack för uppmärksamheten och granskningen. Det man blir lätt arg på är hur folk istället för att hålla sig till ämnet verkar roa sig med att spotta någon i ansiktet som redan är upprörd.
Skärpning vuxna människor. Jag vill säga att de omogna har trätt fram i denna tråd och att man inte ska ta dem seriöst.
Senast ändrad:
Phunkey
Aktiv medlem
bjanha skrev:
Jahapp, där rök mina inlägg. Jeppe, försök hålla modereringen på en rimlig nivå pojk.
Björn,
-hålla en rimlig nivå. Sånt som är onödigt och meningslösa eldar man upp.