Annons

Handlovsrem till 20D

Produkter
(logga in för att koppla)

Holtin

Aktiv medlem
Hej å hå !

Vet någon (Magnus Fröderberg) om det finns en handlovsrem till 20D eller om det kanske är så att samma rem passar flera modeller ??

(Handlovsrem= Istället för nackrem, så att kameran "sitter fast" i högerhanden)

Vet att det finns till Eos 1Ds, men när jag ringde kameradoktorn så visste inte de och jag har inte funnit något på några andra siter heller....

Om det finns ett, vad heter de i så fall och vem har det i lager ?

Tacksamt, Axel
 
Senast ändrad:
Handlovsremmen (E1) passar till både 10D och 20D (förutom då ettorna, och diverse andra modeller med VG). Men du måste ha vertikalgrepp, som har fäste för remmen under kameran. Jag hade min monterad på min EOS 1n, sen min 10D och nu min mkII..Den blir bara skönare och skönare. I början kan den vara lite styv och obekväm...men den ger med sig med tiden.
 
Jeppe skrev:
Handlovsremmen (E1) passar till både 10D och 20D (förutom då ettorna). Men du måste ha vertikalgrepp, som har fäste för remmen under kameran. Jag hade min monterad på min EOS 1n, sen min 10D och nu min mkII..Den blir bara skönare och skönare. I början kan den vara lite styv och obekväm...men den ger med sig med tiden.

tyckte inte min var hård och styv i början, tvärtom att den var sladdrig.. men har nu vant mig...
 
defiant skrev:
tyckte inte min var hård och styv i början, tvärtom att den var sladdrig.. men har nu vant mig...

Hade jag haft lite mer snuskig fantasi, så hade jag antytt att ni pratade om någonting helt annat, men nu har jag inte det så jag låter bli. ;-D

(Dags att köpa vertikalgreppet ändå, märker jag.)


/ Jan K.


__
Ljusstyrkan.se - en kampanj mot ljusföroreningar
 
Om man inte har vertikalgrepp..

Finns det inte handlovsremmar som funkar även om man inte har vertikalgrepp?
 
Vet ej men efter de svar jag fått såväl här som hos Scandinavian samt kameradoktorn så går det inte. Det sitter nämligen ett fäste i botten på vertikalgreppet som inte finns på enbart kamserahuset. Det är så på min 20D samt min analoga Eos 5.

Så det verkar osannolikt.
 
Det borde väl rimligvis gå att dra en rem genom fästena för nackremen, eftersom denna ändå förmodligen plockas bort? Då behövs väl inget vertikalgrepp?
 
Någon som vet vart man hittar vertikalgreppet till bästa pris? ;) Pengarna rullar så det har inte känts prioriterat men börjar bli lite sugen nu :) och då blir det även remmen...
 
Jag är tveksam till att köpa vertikalgreppet. Det är fullt redan i kameraväskan. Det känns som lite onödiga pengar.
 
Re: Om man inte har vertikalgrepp..

micke80 skrev:
Finns det inte handlovsremmar som funkar även om man inte har vertikalgrepp?
Jag letade också handlovsremmar för ett tag sedan. Efter att inte hittat mycket handfast information beslutade jag mig för att införskaffa tre olika och se vilken jag tyckte bäst om.

Eftersom jag använder min till en D70 (ni vet kameran utan vertikalgrepp) och det var helt fel forum kände jag att för att inte bli lynchad var det bäst att jag visade dem fastsatta på min Canon AT-1 istället :)

Först ut är Zing SLR Action "Steady" Strap.
 

Bilagor

  • imgp0828s.jpg
    imgp0828s.jpg
    23.8 KB · Visningar: 1,343
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.