Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla i Tallinn?

Produkter
(logga in för att koppla)
Sven - okej.. då låter jag bli.. *ler* Men om det är som du och Niclas säger, så behöver jag nog ingen beskrivning dit.. Jag hade tänkt komma billigt undan.. *ler*
Tack förresten för café-tipset! =D Nåt tips på var man köper billig sprit också (tänkte nu när ni ändå håller på och tipsar hit o dit.. ;P)?

KG - Jag studsar upp och tar några bilder! =) Tack för "the visual".. nu vet jag iaf hur det ska se ut.. Sen om jag hittar är ju en annan sak.. *ler*

Mitt hetaste tips tips när det gäller Tallin är att besöka/söka upp några av alla de konstnärer som producerar inne i Gamla stan. de hittar man om man går runt och håller ögonen öppna.
Tex en glasatelje där både Clinton och Drottning Sonja blivit hänförda av verken,,,

Vacker medeltida gammelstad på alla sätt;)!!

Mvh Niclas,

Wow! Tack! Har sju timmar på mig innan båten går tillbaka, så jag har gott om tid på mig. Här ska plåtas! =D Byggnader, människor, havet, skojiga detaljer och annat intressant! =D

Förresten, blir man rånad på kameran direkt när man går av båten, eller väntar 'banditerna' med det tills man kommit in i gamla stan..? =P *skrattar*

// Linda

Inne i Tallin så är folk vana med turisterna,, således så vet ju också de mindre ärliga att pengar finns att hämta, men så är det väl överallt antar jag.

Fotar man typ gatumusikanter eller tiggare (jo de syns ibland i Tallin) så får man vara beredd på att ge ngr kronor som tack.

Mvh Niclas,

INte så billigt

Hej,

Jag har jobbat i Tallinn i cirka 1 1/2 år nu och innan jag kom dit drömde jag om billiiga priser på grejor.

Visst är det billigare, men inte i så mycket att jag kan motivera inköp där.

Endast ett fåtal procent tyvärr...

Niclasfoto skrev:
Inne i Tallin så är folk vana med turisterna,, således så vet ju också de mindre ärliga att pengar finns att hämta, men så är det väl överallt antar jag.

Okej.. så inga extrema säkerhetsåtgärder alltså.. *ler* Som hemma då.. =)

Fotar man typ gatumusikanter eller tiggare (jo de syns ibland i Tallin) så får man vara beredd på att ge ngr kronor som tack.

Mvh Niclas,

Inga problem. Tack för infon Niclas! =)

Du kommer inte att kunna missa torget jag lovar... det är ungefär som med Picadilly Cirkus, alla hamnar där!

Och jag har varit ute på Tallinns gator mitt i natten med kamera o fotat utan att bli det minsta antastad... fast det e klart, en vacker svensk blondin kanske lever farligare.

Bilagor

• tallinn3.jpg
    tallinn3.jpg
    24.1 KB · Visningar: 133
HDFS) (KGS skrev:
Du kommer inte att kunna missa torget jag lovar... det är ungefär som med Picadilly Cirkus, alla hamnar där!

Aha, följ strömmen alltså. =)

Och jag har varit ute på Tallinns gator mitt i natten med kamera o fotat utan att bli det minsta antastad... fast det e klart, en vacker svensk blondin kanske lever farligare.

Dags att färga håret då... blont... eller så behåller jag mitt röda.. ;P
Tack för komplimangen KG! =D

potion skrev:
Nåt tips på var man köper billig sprit också

Jo det finns några som har stora dunkar söder om gamla stan, vid indsustriområdet med de stora skorstenarna. ;--) Syns nog om man tittar åt andra hållet från tornet KG var på.

Men de som destillerar av trä ska man också kalla för träskallar. Metanol kallas det annars

KG Stolt (HDFS)
(KGS) skrev:

blev tvungen att kolla mina minnesbilder

Hmm, då undrar man förstås vad hon har i flaskan där på ryggsäcken? Antishakemedel?

Gatufoten skrev:
Jo det finns några som har stora dunkar söder om gamla stan, vid indsustriområdet med de stora skorstenarna. ;--) Syns nog om man tittar åt andra hållet från tornet KG var på.

Men de som destillerar av trä ska man också kalla för träskallar. Metanol kallas det annars

Föredrar whisky framför metanol.. *ler*

Hmm, då undrar man förstås vad hon har i flaskan där på ryggsäcken? Antishakemedel?

Que? Antishakemedel? Hintar du om den nästan tomma ölen framför mig..? *ler*

KG - Nejdå, jag misstycker inte alls, det var en snäll bild! =) Finns värre kan jag meddela.. *skrattar*

Om du hoppas på "värre" bilder av Linda så har jag inget att bidra med... några till har jag men där e hon inte lika aktiv som fotograf... men absolut inga elaka bilder...

KG är snääääll.. *klappar KG på huvudet* ..och hoppas att somliga *harkel* har lika mycket hyfs att de inte lägger ut värstingbilder.. =P

// Linda - som pilar iväg efter en kopp kaffe till.. =D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar