Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla i indien

Produkter
(logga in för att koppla)

mannesaaf

Medlem
Hej! Mina föräldrar ska åka till indien till höst, vet ni om det är biligare där med canon objektiv? och isåfall hur mycket? Funderar på att be dem köpa ett
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM.
Hoppas att nån kan svara=)


Mvh Emanuel S
 
Kanske

Var i Indien för någon månad sedan, och "råkade" gå in i några kameraaffärer. Jag kollade på objektiv till Nikon. Priserna var ungefär samma som i Sverige, men det var ju till Nikon som sagt...

MVH
Erik
 
Hej! okejj... men finns det någon som vet nån hemsida där man kan kolla upp priserna i indien?


Mvh Emanuel
 
mannesaaf skrev:
Hej! Mina föräldrar ska åka till indien till höst, vet ni om det är biligare där med canon objektiv? och isåfall hur mycket? Funderar på att be dem köpa ett
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM.
Hoppas att nån kan svara=)


Mvh Emanuel S

Hej, vart någonstans i Indien ska de?
Jag jobbade ett tag i Delhi och där finns en stor underjordisk marknad som heter Palikka Bazaar. Det finns hundratals butiker där med allt möjligt men även 2 st seriösa kamerabutiker där man kan göra fynd både på nya och begagnade prylar. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter men man förstår garanterat att man hamnat rätt när man går förbi skyltfönstret. Den ena butiken har mest Nikon och Canon-grejer och i den andra visade ägaren stolt upp en gammal hasselblad när han hörde att jag var från sverige.
I alla fall, normalt skiljer det inte så mycket i pris på "riktiga" grejer från sverige men man kan göra rejäla fynd där.

/Kostas
 
Re: Re: Handla i indien

gesoulis skrev:
Hej, vart någonstans i Indien ska de?
Jag jobbade ett tag i Delhi och där finns en stor underjordisk marknad som heter Palikka Bazaar. Det finns hundratals butiker där med allt möjligt men även 2 st seriösa kamerabutiker där man kan göra fynd både på nya och begagnade prylar. Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter men man förstår garanterat att man hamnat rätt när man går förbi skyltfönstret. Den ena butiken har mest Nikon och Canon-grejer och i den andra visade ägaren stolt upp en gammal hasselblad när han hörde att jag var från sverige.
I alla fall, normalt skiljer det inte så mycket i pris på "riktiga" grejer från sverige men man kan göra rejäla fynd där.

/Kostas
En grej till. Man får inte vara "svensk" när man handlar. Pruta är ett MÅSTE och när man som svensk drar till med ett pris som man själv tycker är helt absurt då närmar man sig det pris som är värt att betala. Dock är det nog knepigare att pruta i dessa 2 "seriösa" butiker.
 
Hej! okejj...tack för svaret=) De skalll vara i Delhi. Men minns du någon adress till de 2 st seriösa kamerabutiker? eller finns det nån hemsida till dem?


Mvh Emanuel
 
mannesaaf skrev:
Hej! okejj...tack för svaret=) De skalll vara i Delhi. Men minns du någon adress till de 2 st seriösa kamerabutiker? eller finns det nån hemsida till dem?


Mvh Emanuel
Det finns ingen direkt adress. De kan ta en Rickshaw (Tuk-Tuk) eller taxi och säga att de ska till palikka Bazaar så vet alla vart de ska.
När de kommer dit finns det flera olika ingångar och man går ner under jorden.
Bazaren är uppbyggd som ett ring-system. En central kärna med lite caféer och sånt och sen är det 3 eller 4 tunnlar i en ring runt den. Alla butiker har varsitt nr men jag minns inte helt säkert vilket nr de hade. Kan vara nr 215 (ring nr 2 inifrån räknat) men jag är inte helt säker tyvärr.
Dock ser man skillnad direkt på dessa 2 butiker jämfört med alla andra "krims-krams"-butiker.
 
okejj. Tack så jätte mycket för svaren. Jag får ta och skriva ut vägbeskrivningen så de får ha med sig den i indien=)


Mvh Emanuel
 
mannesaaf skrev:
okejj. Tack så jätte mycket för svaren. Jag får ta och skriva ut väggbeskrivningen så de får ha med sig den i indien=)


Mvh Emanuel
Bazaren ligger precis vid Connaught Place som är ungefär som Stockholms Sergels torg.
Är de intresserade av att se och fotografera saker och ting kommer de få mycket att göra i Delhi. Det är oftast olidligt varmt och en mycket dålig luft men det finns så mycket saker att se så man glömmer nästan bort att man knappt kan andas. Old Delhi, Red Fort och Red Mosque är ett måste. Vill man shoppa kan man åka till flera olika marknader med massa pirat-grejer, eller åka till shopping-centret Ansal Plaza (som dock är nästan som hemma med utbud och priser) eller ett jätte-shoppingcenter i Gurgaon strax utanför stan.
Hoppas de får trevligt.
 

Jag ska sluta mailbomba snart men detta kan vara en av butikerna :)
Hemsidan verkar ej funka just nu dock.
167 är alltså butiksnumret.

Name: Alfa Photo Digital
Contact Person: Mr.Balram and Sanjay
Caption: Customer SAtisfaction is our Moto
Dealing in: Camera Equipments
Address: 167, Palika Bazar ( Near Gate No6) CP, New Delhi-110001
Phone: 23320731, 23323129, 9810258335 , Email: [email protected]
URL: www.onlinedelhi.com\alfa_photo_digital
 
Hej igen! tack så jätte mycket för all hjälp jag har fått:) Du får gärna fortsätta att mailbomba:p

Mvh Emanuel
 
D200 Tack

Hallå Emanuel!

Kan du inte ta upp en shoppinglista åt oss andra?

Jag önskar en D200+17-55 2.8 + 70 200, 2.8 VR!
 
gesoulis skrev:
Bazaren ligger precis vid Connaught Place som är ungefär som Stockholms Sergels torg.

Connaught Place håller på att byggas om, det skall bli en stor underjordisk station där (var där i jan/feb i år). Det kanske har påverkat marknaden/affärerna?

Till ursprungsfrågan, kollade inte på kamror men på mkt på andra prylar och tyckte att det som importerades verkade hålla likvärdiga priser som här.:(
 
Mumbai

Jag åker till Mumbai snart och undrar om det finns någon känd kamera-shop där!?
Min arbetsgivare har ett kontor i Mumbai. Någon som känner till online möjligheterna i detta land?
/Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.