Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)
Fick detta svar idag från Warehouseexpress när jag frågade om grey imports, leveranstid, trspkostnad samt garanti:
Thank you for your email. We do ship to Sweden and this is a 4 day service and charged at £35. All our products on the site or UK stock, we don’t sell grey imports at all. The Nikon 2 year warranty does apply to all the Nikon cameras and providing you register your product when you receive it you will be able to benefit from the full 2 year term, please see Nikon’s website for terms and conditions. If you have anymore questions then please feel free to email or call us on 0044 (0)1603 486413
 
Many thanks for your recent order
We are having difficulties in obtaining address verification on the credit card details that you have supplied. Can you please confirm via e-mail or our sales lines the address to which the card is registered? (Please note: this may be different to the delivery address)
To speed up the process, if you could please send us a copy of the card statement, verifying the card number and the registered address by fax on 01603 481837 or email to [email protected] so that we may then process your order.
We are unable to despatch any goods at this time.

Fick detta svar nyss, dom har reserverat pengarna. Vad är deras problem egentligen? Varför kan dom inte verifiera adressen?
 
Jag avbröt min order idag, 14 mail fram och tillbaka ska inte behövas för en order tycker jag. Trots inscannade bilder på både kort och leg så kunde dom inte få ordern att godkännas.
Eftersom jag behöver kameran nästa vecka så kunde jag inte vänta. Dom svarade dock snabbt och trevligt på mailen så för den som har lite tålamod och tid kan jag fortfarande rekommendera warehouseexpress!
 
Provade du att skicka en kopia av "the card statement", dvs en kopia av kreditkortets kontoutdrag?
 
PMD skrev:
Provade du att skicka en kopia av "the card statement", dvs en kopia av kreditkortets kontoutdrag?

Nej, jag får allt sådan via e-faktura och där står inte min adress. Det verkade räcka med leg och kort inscannat
I can confirm we have received your proof, we have tried to process the payment through however the payment has declined, I would advise calling your bank to see where the problem is.
Ringde banken och de svarade att det inte var några som helst problem från deras sida. Då jag inte hade tid att vänta mera så valde jag att avbryta min order.
 
Senast ändrad:
b1uemchen skrev:
är det hemleverans när dom skickar eller komer det på anliga posten till utlämningsstället?

För min del var det leverans till utlämningsstället.

Fick mitt EOS40D-kit (17-85) igår efter en veckas väntan. Nu är det dags för cashback. Mycket bra.
 
Är det någon som har fått tillbaka cashback? De som har handlat från warehouseexpress. Jag är inne på 7:e veckan och än har inga pengar kommit. Får väl kontakta Canon snart.
 
7 veckor är inte så längre. Det tog rätt lång tid när jag skickade in cashbackkvitton för den kampanj Canon hade i höstas.

Den 17:e december skickade jag in kvittona. Den 29:e januari kom ett email om att de hade tagit emot dem. Jag minns inte när pengarna kom in på kontot, men i emailet står det att det skulle hända inom 20 dagar (från den 29:e januari alltså).
 
Tack för era svar. Jag ringde de men blev hänvisad till deras http://www.submissionstatus.com/ sidan där man ska fylla in ID-kod vilket jag inte har. Den ska man tydligen få via email men har ej fått det än. Skickar man mail via deras formulär så får man studs tillbaka att epost adressen man försöker skicka har tagit en timeout :) Sjukt, men jag avvaktar några dagar till sen provar jag igen.
 
Skickade mitt brev för någon dags sedan med EAN-koderna + kvitto samt allt vad de ville (hoppas det inte försvinner i posten), har inte heller fått någon kod i maillådan. Man blir lite misstänksam, måste röra sig om miljonbelopp de ska skicka tillbaka till sina kunder, dvs. om breven inte försvinner på vägen. Man har inget bevis förutom att man äger en Canon kamera...
 
monowasp skrev:
Skickade mitt brev för någon dags sedan med EAN-koderna + kvitto samt allt vad de ville (hoppas det inte försvinner i posten), har inte heller fått någon kod i maillådan. Man blir lite misstänksam, måste röra sig om miljonbelopp de ska skicka tillbaka till sina kunder, dvs. om breven inte försvinner på vägen. Man har inget bevis förutom att man äger en Canon kamera...

Hur svårt är det att ta kopior på det du skickar in ??? eller att skicka det som REK. om du är orolig ???
 
Lars Johnsson skrev:
Hur svårt är det att ta kopior på det du skickar in ??? eller att skicka det som REK. om du är orolig ???

Jag förstår inte syftet med din kommentar.

Jag själv kommenterade Damirs inlägg som tog upp Canons förfarande ang. Cashback-kampanjen. Jag har inte uttryckligen syftat att någonting är svårt att göra överhuvudtaget, det är din irrelevanta tolkning.
 
Grejen är att Canon vill ha orginal streckkoder från kartonger och ej kopior. De vill att du ska klippa ut kartong bitar och skicka in. Kopior tar de inte emot. Jag ringde och frågade eftersom jah är mån om orginalkartonger vid eventuell försäljning senare :)

Nu ser de ut som schweizisk ost.
 
Nu har jag beställt från Warehouseexpress.
Vi får väl se hur det går, tycker det verkar knepigt om det inte går igenom direkt med tanke på att de krångar med adress och sånt?

Men de drar inte pengarna förrän senare eller?
Om man vill avbryta sin order för att de krånglar med adress, då är det smidigt att få tillbaka pengarna isåfall?
 
Jag beställde grejer i måndags och betalade med kort.

Idag fick jag en avi i brevlådan och kunde hämta ut mina nya leksaker. Inget strul med kortbetalning för min del alltså.
 
Beställde 40D i onsdags från Warehouseexpress. Fick på torsdagen ett epostmeddelande om att de inte kunde verifiera adressen. Skickade två skärmdumpar från banken. En med min adress och en med mitt kortnummer.
Sen skickade de utan problem. Ringde igår, måndag och frågade efter kollinummer. Enligt Schenker ligger det nu och fiser i deras terminal i Helsingborg. Öööööka!! ;-)
 
Oj, då går det ju ganska snabbt :)

För mig har jag varken fått nåt mail om verifiering eller att det har dragits några pengar. Mailade dem igår och frågade hur det fungerade och hon som svarade sa att "Your order is due to be dispatched today". Hoppas det händer nåt då alltså. :p
 
Såja. Nu är kameran hämtad. 7600:- för 40D och frakt minus 1400:- cashback = 6200:- är la helt OK :)
Rekommenderar WarehouseExpress!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.