Annons

Handgjord kopia??

Produkter
(logga in för att koppla)
Scandinavian mailar bilderna till Bangladesh där de har 2.500 barn anställda som målar av bilderna för hand och returnerar dem med vändande fraktflyg.
Fördelen med detta förfarande är att man snabbt och billigt kan retuschera och justera efter behag, nästan allt är möjligt.
 
Antagligen så är det någon som kollar bilderna och fixar så att färg-profilen i bilden stämmer överens med skrivaren. Alltså inte att man bara trycker in ett USB-minne i en skrivare och låter det rulla.

Prova att skriva ut där och på t ex Teknik magasinet för att se skillnaden?
 
Innerst skrev:
Prova att skriva ut där och på t ex Teknik magasinet för att se skillnaden?

Jag kör med elgiganten de har samma leverantör som teknikmagasinet. Och tycke utskrifterna e helt okej för albumet. Men trist att de våldtar bilderna hårt med brusreducering även fast man kryssar ur fixa bilderna automatiskt.
 
Kontroll

Jag tror de menar att de kontrollerar alla bilder manuellt, dvs en människa, innan framkallning / kopiering. Är övertygad om att de gör kopieringen "på riktigt" med kemikaliebad istället för med bläckstråle.

De flesta andra leverantörer kör ju bara med automatik, vilket ofta resulterar i en hel del felaktigheter.

På den gamla goda tiden, när vi fortfarande jobbade med analog negativ film, så blev bilderna alltid bäst om en person verkligen kontrollerade exponering av varje enskild bild, vilket tyvärr inte gjordes så ofta på snabblabben.

Automatiken är säkert bättre idag, men jag föredrar fortfarande kontrollerade "handgjorda" kopior.
 
När utskrifter nu är så billiga även från proffslab som Crimson finns det då någon anledning att använda "amatörer" som Teknikmagasinet och Elgiganten?
 
Anders Östberg skrev:
När utskrifter nu är så billiga även från proffslab som Crimson finns det då någon anledning att använda "amatörer" som Teknikmagasinet och Elgiganten?
De är ännnu billigare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.