Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handbok

Produkter
(logga in för att koppla)
Bengt H skrev:
Hej!
Gå till:
http://consumer.usa.canon.com

Där brukar finnas bruksanvisningar på engelska till respektive kamera.

//Bengt

Instämmer i föregående talare.

Tycker att det är lite tråkigt att usa siten har mer info om det mesta. Lite irriterande är också att där kan man hitta en manual till flera kameror bland annant 300D, men den återfinns inte på den svenska siten.

Varför ska amerikanarna ha "bättre" service än oss svenskar ?
 
Johnny Slätt:
Med tanke på att Canon vill ha pengar för svenska manualer saknas med all säkerhet handböckerna på nätet för att det inte är helt ovanligt att folk köper sin kamera i ett annat land. Det är min gissning i alla fall.

-Jimmy
 
Förvisso, men är det inte konstigt då att jag som inhandlade min i asien fick engelsk manual. Den finns förövrigt på nätet.

Vad jag menar är att det är dåligt att vissa språk ska vara prioriterade mer än andra. Det kan ju inte kosta Canon ett ruttet lingon att låta den svenska manualen ligga uppe som exempelvis pdf.

/Johnny
 
Jag hakar på den här tråden...

Nu har jag letat febrilt efter en manual till blixten 420 ex. I en annan tråd länkade någon till en sida där en engelsk manual fanns inskannad i pdf-format. Läsbarheten var sisådär, så jag beslöt mig för att snoka runt. Resultatet var magert och svårtolkat: De flesta canon-sajter har inga manualer alls för nedladdning. Den italienska och tyska sajten hade dock ett par manualer i tjusigt pdf-format. Den tyska sajten hade till exempel 550 ex-manualen på engelska och 420 ex-manualen på tyska. På den italienska sajten fanns 420 ex på... italienska.

Det retar mig att det inte finns något mönster! Varför kan man ladda ner 550 ex-manualen på engelska från den tyska sajten, medan man på den engelska sajten får veta att man kan köpa manualer på engelska via ombud.

Jag tycker att det skulle vara en självklar service att tillhandahålla manualer på olika språk för nedladdning!

Grr!
 
Zeb Macahan skrev:
Jag hakar på den här tråden...



Jag tycker att det skulle vara en självklar service att tillhandahålla manualer på olika språk för nedladdning!

Grr!

Verkligen, säljer man hårdvaran så det inte vara manualer som man måste köpa, skillnad är om man tillhandahåller en mjukvara..
 
Troligen har det att göra med att Svenska Canon inte vill att man ska köpa billigare importkameror och sedan ladda ned den svenska bruksanv. i PDF härifrån...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.