Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

halvtonat gråfilter

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har kört med Cokin P-hållare på Canon EF 17-40mm f/4 en kortare tid nu, och det vinjetterar inte så vitt jag kan se.

Jag använder Hitechs ND Grad filter efter att ha läst bättre recentioner på dessa, gentemot Cokins egna filter, när det gäller färgneutraliteten. De är helt färgneutrala så vitt jag kan se.
 
BME skrev:
Jag har kört med Cokin P-hållare på Canon EF 17-40mm f/4 en kortare tid nu, och det vinjetterar inte så vitt jag kan se.


På din 20D motsvarar (17mm) bildvinkeln ungefär samma som 27mm med filmkamera/fullformat. Testa med din EOS 5 & 10, så ser du hållaren vid 17mm.
 
paco skrev:
På din 20D motsvarar (17mm) bildvinkeln ungefär samma som 27mm med filmkamera/fullformat. Testa med din EOS 5 & 10, så ser du hållaren vid 17mm.

Självklart. Jag slarvade att glömde skriva "på min 20D". Tack.
 
"B+W Halvtonade gråfilter 502
Detta filter har en reduktion av 2 EV pg 25% transmissions faktor."

Är det detta filter som gäller vid landskapsfoto med 18-55 objektivet till nikon d40?
Tänkte att få med himlen på bilderna...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.