Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Högljudd Hackspett utöver det normala.

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Dålig bild, långt håll men lite kul för er som är lite intresserade av vad som händer ute i "naturen".
Jag blev tvungen att söka reda på den här hackspetten då den verkligen hördes vida omkring.
En länkstation för telefon.
Jo. den sitter där och trummade på "trumman" 30 m upp.
Snacka om att impa på tjejerna.
Mvh/-Anders
 

Bilagor

  • hakke.jpg
    hakke.jpg
    35.1 KB · Visningar: 546
Ser en hackspett med samma intresse ett par gånger i veckan.
Den har hittat en parabolannten på ett tak i solna som den jobbar på att hacka ner :)
 
Jag har en på lamphuvudet på grannens lyktstolpe som ofta väcker mej på morgonen. Undrar vad han får ut av det? Är de dummare än dummast?
 
Se det ur Hackes perspektiv...

AnWi skrev:
Undrar vad han får ut av det? Är de dummare än dummast?
Om man nu kan prata om intelligens för dessa djur så skulle jag säga att de som hittar saker som låter mycket är de smartaste. Högljutt=bra när man skall markera revir.

Min närmaste hackspett älskar plåtarna som sitter på taket. Finfina ljudförstärkare tycker han.

Om man studerar en hop skränande tonåringar så är det samma instinkt som driver dem också men däremot är det är väl då knappast de smartaste individerna som markerar sina revir på det viset :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.