Intressant pryl den där TriggerTrap. Petade in 82dollar och hoppas att arbetet går bra för Haje, Michael, Noah och Ziah. Bara möjligheten att skapa egna timelapse scheman fick mig att tända till!
För er som tvekar och vädrar bluff, ta en liten titt på arbetet de lagt ner. Prototyper, reklamfilm, kompatibilitetslista över kameror, FAQ:en. De har sina privata mailadresser, facebook, och sina egna företag listade på hemsidan. Haje har 300 connections på Linkedin. Wall Street Journal, Gizmodo, Wired mfl har skrivit/intervjuat dem. De har säkert gjort mer bakgrundskoll än jag...
Men! Projektet kan falla - det kan bli för dyrt eller något annat de inte kan råda över. Jag räknar med att de spräcker tidsplanen dock
Ta en titt på arbetet de lagt ner innan ni ropar vargen kommer! Vad något antivirus eller ZoneAlarm gör är helt enkelt räkna ut hur stor chansen är att sidan är buffel&båg. Att sidan är ny (mindre än 3mån gammal tex) är något som får dessa automatiserade varningssystem att utlösas.
De fyra bakom projektet presenterar sig med namn och bild - skulle de sticka iväg med +60 000dollar utan att deras rykte blir grusat för all framtid som entreprenörer?
Ta en titt i bokhyllan, du kanske har någon av Haje Jan Kamps böcker i din samling? (
http://en.wikipedia.org/wiki/Haje_Jan_Kamps#Books_written)
edit: ja det låga priset kan få en att fundera, men de har nyligen tillagt att de underskattat kostnaderna.