Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Höghastighetsfoto
- Trådstartare bentelkalb
- Start datum
j2^
Aktiv medlem
Vad är inte nyskapande med att den kan trigga vid ljus, ljud och aux (vad du bestämmer och har tillgång till som passar aux porten) Skall tydligen reagera på ljus, så känslig att den kan fånga blixten bland annat.
Eftersom såväl TimeMachine ( http://www.bmumford.com/photo/ ) som CameraAxe ( http://www.cameraaxe.com/wiki/index.php?title=Main_Page )funnits på marknaden i ett par år så är absolut inget _nyskapande_ med den.
Däremot så är produkten riktad på att bli _billigare_ än dessa två lösningar, men samtidigt mindre flexibel, då den saknar tillräckligt många I/O. (Jag vill ha tillräckligt med I/O för att kunna (exempelvis) stänga av en lasersensor när den triggats för att inte störa bilden osv osv osv).
Däremot stöder jag till fullo deras entreprenörsanda, och tycker att det är en snygg uppvisning i hur "seeding" av projekt fungerar i den nya ekonomin.
Jag stog själv i valet och kvalet om jag skulle köpa en, men eftersom den laser/ljud/rörelse/delay-trigger jag själv byggt på "rent kul" är mer avancerad, så väljer jag att fortsätta labba med den (Tidigare byggde jag på en arduino-plattform, precis som detta projekt. Men nu fick jag ett ryck och vill konvertera till STM Cortex Primer 2). (Men, jag ÄR medveten om att jag kommer att lägga ner en massa tid på det, som jag skulle slippa om jag köpte fördigt... men elektronik är en hobby, så.... )
FlyerOne
Aktiv medlem
Det finns faktiskt inget som helst nyskapande med TriggerTrap. Att du gör den bedömningen beror enbart på att du uppenbarligen inte har kollat upp vad som redan finns där ute...---
Vad är inte nyskapande med att den kan trigga vid ljus, ljud och aux (vad du bestämmer och har tillgång till som passar aux porten).
---
Sådana här trigger/fördröjningsboxar har funnits tillgängliga sedan många år tillbaka. Gör en sökning på nätet, så tror jag att du lätt kan hitta nåt dussin i första svängen. Det som skiljer ut denna är det låga priset (vi får väl se hur det blir med det). De andra är antingen betydligt dyrare, betydligt enklare eller kräver betydligt mera eget arbete.
Kan gå med på att det möjligen skulle kunna vara ekonomiskt nyskapande, men här finns inget som helst tekniskt innovativt. Enligt min uppfattning...
Det var tämligen många år sedan jag själv funderade på att bygga en sådan här enhet. Detta gör mig dock inte på minsta sätt innovativ, eftersom det redan då fanns en hel del sådana här grunkor ute...
Edit: Som vanligt är det andra som skriver fortare än vad jag gör...
danbjö
Aktiv medlem
Det finns faktiskt inget som helst nyskapande med TriggerTrap. Att du gör den bedömningen beror enbart på att du uppenbarligen inte har kollat upp vad som redan finns där ute...
Så är det, jag hade inte gjort min research innan, jag kryper till korset! ;-)
Nu hoppas jag den blir bra som attans!
FlyerOne
Aktiv medlem
Japp, vi håller tummarna!
Även om jag själv står lite i valet och kvalet, liksom j2^ (fast han verkar välja det andra huvudspåret...). Hoppas dock att de implementerar de funktioner som jag vill ha, så slipper jag pula ihop någonting själv. Kan ju göra annat istället då ...
Även om jag själv står lite i valet och kvalet, liksom j2^ (fast han verkar välja det andra huvudspåret...). Hoppas dock att de implementerar de funktioner som jag vill ha, så slipper jag pula ihop någonting själv. Kan ju göra annat istället då ...
j2^
Aktiv medlem
Japp, vi håller tummarna!
Men, återigen, jag gör inte mitt val för att jag tror mig kunna bygga billigare/bättre. Jag gör det mest för att se om jag KAN.
FlyerOne
Aktiv medlem
Jodå, det fattade jag!
Tror att jag kanske också gjorde så i början. Men om jag pular ihop någonting nuförtiden, så är det inte för att se ifall jag kan, det är för att det är kul, helt enkelt. Åtminstone ibland, och om man har tid över. Och allting tar alltid längre tid än man hoppas att det ska göra...
Efter att under många år ha jobbat som ingenjör på Chalmers mm och konstruerat och byggt framförallt elektroniska mätinstrument, så behöver jag inte se om jag kan. Det vet jag redan...
Eller kanske rättare sagt, jag vet när ett projekt är för stort för en enda person...
Tror att jag kanske också gjorde så i början. Men om jag pular ihop någonting nuförtiden, så är det inte för att se ifall jag kan, det är för att det är kul, helt enkelt. Åtminstone ibland, och om man har tid över. Och allting tar alltid längre tid än man hoppas att det ska göra...
Efter att under många år ha jobbat som ingenjör på Chalmers mm och konstruerat och byggt framförallt elektroniska mätinstrument, så behöver jag inte se om jag kan. Det vet jag redan...
Eller kanske rättare sagt, jag vet när ett projekt är för stort för en enda person...
bentelkalb
Aktiv medlem
Aha
Okej Så den finns tillgänglig nu, vad blev slutnotan? Ge gärna en liten resension också när du har provat
Då kom den äntligen efter 11 månader!
Fick visserligen betala tull/postavgifter på 180kr.
Har ännu inte provat allt, men den är helt klart en kompetent liten manick.
Okej Så den finns tillgänglig nu, vad blev slutnotan? Ge gärna en liten resension också när du har provat