Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gummit på zoom kass – var köper jag nytt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mcnab

Aktiv medlem
Läste för väldigt länge sedan om att det gick att köpa gummit till zoomringen på en 24-70 i någon nätbutik till bra pris. Men nu hittar jag inte vilken sida det var.
Någon som har några tips där?
Nikon säljer väl inte dem lösa, utan de vill väl byta själva?

Hmmm..... har aldrig använt ebay
Har för mig att det var en butik i europa och att det var orginalgummi

aha om optiken är mindre än 3 år så kan man alltid reklamera den direkt till Nikon, annars vet jag inget om butiker som säljer orgdelar

Gammal glugg..... men nu när det blir varmt så märks det tydligt att det inte sitter fast.
Kan vara den butiken, kommer inte ihåg. Men ska leta där och kolla imorgon med SP
Har för mig att det var en otrolig skillnad i pris mellan butiken i Europa och Nikon Sverige
Kostar säkert 2000 kr för denna lilla gummiring :)

Jag mailde Nikon Sverige och frågade om jag kunde köpa ett, de skickade och jag betalade fakturan som följde med. Kommer inte ihåg exakt pris men <200kr.

Jag ringde Nikon och berättade hur det var, de ville att jag skulle skicka in gluggen.
Detta var inte något man gjorde själv, det är speciallimmning.

Kom på att Lasses håller också på med Nikon, så jag ringde dit och nu har jag fått min gummigrej och bytt den. Utan att limma, tog ca 2 min :)
150 kr........

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar