Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Grymt imponerad av 20d och 400 ISO
- Trådstartare Tonyeagle
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Javisst, jag har den alltid på.Swe skrev:
Den kan man ha aktiverad i menyn hela tiden väll?
Antagligen så är tanken att man ska undvika risken att man ställer in ISO 3200 av misstag.Swe skrev:
eller varför står den på 0 ?
Så är det väl på i stort sätt alla kameror som har pressat läge, att det går att aktivera och avaktivera.
Swe skrev:
Ahh.. ok
Den kan man ha aktiverad i menyn hela tiden väll?
eller varför står den på 0 ?
Det är för att det ska vara en medveten handling att ställa in kameran på lägen som inte ger fullgod bildkvalitet (emligt Canons tekniker).
Canon Eos 1D mark II har t ex ISO 50 som extra läge vilket ger lite mindre dynamiskt omfång än ISO 100.
Nikon D2X går som standard bara till iso 800 och iso 1600 och 3200 aktiveras genom CF-menyn.
Estethia skrev:
på D100 kan man komma upp till 6400 utan att behöva aktivera något.
Det går att plåta med 6400 eller 12 500 med 20D. Men då får man köra i RAW-format och kompensera exponeringen i efterhand. (en pressfotograf måste ha lite trix när ljuset försvunnit...)
Estethia skrev:
det är väl likadant på D100 väl?
Visst kan man raw-pressa även med D100, men eftersom D100 är väldigt brusig redan vid iso 800 så undrar jag om det är så användbart. Skillnaden mellan 20D och D100 i brus är enorm.
T-Max 400
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Det går att plåta med 6400 eller 12 500 med 20D. Men då får man köra i RAW-format och kompensera exponeringen i efterhand. (en pressfotograf måste ha lite trix när ljuset försvunnit...)
Bara läst om att man kan pressa så, inte testat än eftersom kameran inte kommit än.
-Blir det bra är min fråga.
?
Mvh
Tobias