Advertisement

Annons

Grym beslutsångest (20D/1DmkII)

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack tack... hoppas jag får 20D:an från CyberPhoto nu innan jul bara hehe.

Jag är inte orolig direkt, med det är ju ganska många som står i kö. Vet inte heller om det är separata köer för hus endast etc. Kan ju tänka mig att Canon levererar fler kits än hus.

Bara jag får det innan juletid är jag nöjd. Skall till södra spanien/gibraltar och jag klarar inte resor utan kamera :)

stefano skrev:
Tack tack... hoppas jag får 20D:an från CyberPhoto nu innan jul bara hehe.

Jag är inte orolig direkt, med det är ju ganska många som står i kö. Vet inte heller om det är separata köer för hus endast etc. Kan ju tänka mig att Canon levererar fler kits än hus.

Bara jag får det innan juletid är jag nöjd. Skall till södra spanien/gibraltar och jag klarar inte resor utan kamera :)

Har du tittat på vad prylarna kostar tex i Tyskland? Garantin gäller ju fullt ut även om du köper därifrån.

www.ac-foto.de
http://www.technikdirekt.de

Du kan nog tjäna en rätt bra slant på att beställa därifrån.

Tack för tipset.

Två problem.

1. Tech direkt har ej Canon optik (kan inte hitta det iaf). Samt att deras priser är ganska lika de i Sverige.

2. Ac foto tar ej kort. Det här kan låta korkat men jag handlar inte med företag över nätet som inte tar kort. Även om det är billigare. Att man skall behöva strula med kontanter eller banköverföringar när det rör sig om sådana summor, nej tack. Det är inte pizza jag beställer ;)
Det är trots allt 2004.

Min order ligger ändå sedan förra veckan hos Cyber och jag orkar inte strula mer :)

Ah shit... vet ej var jag luffade omkring på deras sida.. hursomhelst...
Order lagd hos Cyber, nu vill jag bara luta mig tillbaka, vara nöjd och klicka på deras hemsida c:a 200ggr per dag för att se hur det går med ordern :p

Ja, skulle ju i så fall vara för att påvisa graden av brusighet i 20D, men i mitt fall hjälper ju inte en jämförelse mot D70 ;)
Vidare lägger jag ner jämförelserna nu. Vill sova lugnt i fortsättningen :)

Det kommer bli bra (*mantra*).

Hehe, tack i alla fall.

"Låter bra

100-400L IS gillar jag, helt klart"

Instämmer! Har inte sett en enda som är missnöjd med den ... (Jo förresten, kanske en när jag tänker efter men det var inte jag iaf!) En riktig vv och en tc 1,4 eller 2x och du är ända hemma" JANNE

Visst är det ett härligt objektiv men för mig så faller det på skärpan på öppen bländare, samt ljusstyrkan. Den är långt ifrån så skarp som många fasta teleobjetkiv.

Som allround telezoom tex liggande i passagerarsätet är den nog ytterst svårslagen, för visst är det ett fantastiskt objetkiv betraktat inom sitt "gebit";)!!

/Mvh Niclas, som inte ångrar att han sålde det, inte än i alla fall;)!

Hej

Appropå 100-400L IS

Ser en trend att många valt 70-200L 2.8 IS och TC x 2 istället. Man har då ett ljusstarkt objektiv men får med TC i princip samma egenskaper som med 100-400.

BAra en tanke

Roine

roinek skrev:
Hej

Appropå 100-400L IS

Ser en trend att många valt 70-200L 2.8 IS och TC x 2 istället. Man har då ett ljusstarkt objektiv men får med TC i princip samma egenskaper som med 100-400.

BAra en tanke

Roine

Ja, den hade jag haft svårt att sälja;),,,,
/Niclas,

sagan skrev:
Den kombinationen blir ju rena skräpet jämfört med 100-400:an.

Jaja visst är de olika;)
Tror nog inte heller att de två som köper de olika alternativen har exakt samma önskemål generellt.

Den som köper 70-200,an har nog tänkt att använda den utan TC till stor del. Det utgår jag ifrån i alla fall;)

Mvh Niclas,

Appropå objektiv, jag skulle vilja ha en 40-140 el. 50-150/2.8L IS USM...varför finns det ingen sån?

För att knappt ngn om ngr år har brännviddsfaktor på 1,6x så behovet är kanske kortsiktigt,,hehe skämtar;)!

Annars vet inte jag.

Hurså? Är behovet starkt?

mvh Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar