Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

gratis minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ett vanligt Sandisk CF 256MB. Vet inte vad ska ha kortet till egentligen men. Det är ju en fin gest :)
 
En dum fråga... När man ska registrera sig och skriva in Tillverkningsnummer, är det då serienumret som står under telefonen eller produktnumret som står på lådan eller om det var på nån lapp som låg i lådan?

(Antar att man skriver in promotion koden först senare i registreringen alternativt när man redan är registrerad?!)
 
Jag skrev in serienumret som står i botten på kameran. Koden på klisterlappen skrivs in senare. F.ö. fick jag mitt kort idag, efter 3 veckor.
 
jonas 77 skrev:
jag har köpt en canon 350d och fick se att man fick ett minneskort gratis om man loggade in på en sida.
Jag följde instruktionerna och det hände ingenting.
Jag kontaktade canon och det har gått 4-5 dagar och inget har hänt.

Har nån lyckats att registrera och få bekräftelse på detta?

Jag får det till att minneskortet kostar en kamera...
 
Re: Re: gratis minneskort

RolandM skrev:
Jag får det till att minneskortet kostar en kamera...
Ja, eller att det följer med ett (halv-)rejält minneskort när man köper en 350D, fast med fördröjning.

När man köper en enklare digitalkompakt så brukar det följa med ett ganska litet minneskort, och det här är ju bättre. Synd bara att de inte kunde lägga med kortet i kamerakartongen.

PD (som fick sitt kort cirka två veckor efter registrering)
 
Är det här med gratis minneskort något som gäller bara för de som köpt lite "mastigare" kameror, typ 350d, eller hur kommer det sig att jag som nyss köpt powershot a95 inte kan få detta?
 
Efter att manb har registerat sig vilken lapp i lådan är det jag skall gå efter då på canon sidan? alltså vad står det på lappen fattar ingenting. Är det ett speciellt formulär efter att jag loggat in på canon sidan jag skall göra eller? Någon som vill lägga ut en skärmdump på hur formuläret ser ut?
 
Mitt kort kom efter 10 dagar. rymmer 60 bilder, lol. Jag har nu 7G + 256M. Tror jag ger bort den till någon med liten kompakt kamera...
 
Starsara skrev:
Är det här med gratis minneskort något som gäller bara för de som köpt lite "mastigare" kameror, typ 350d, eller hur kommer det sig att jag som nyss köpt powershot a95 inte kan få detta?

det gäller endast 20d och 350d. 300d hade också den lyxen om jag minns rätt.
 
Ändå jävligt kasst att det försvinner.. tänk om kameran blir stulen? Lätt att bevisa att det är ens kamera?
 
Jag har gjort detta och fått mitt minne. Det tog dock 4-5 veckor för det att komma. Så det kan ju vara på väg...
 
Gäller erbjudandet fortfarande?

Att man får minneskort vid registrering och vart ser man det i så fall? Kameran är på väg nämligen....
 
Re: Gäller erbjudandet fortfarande?

martinskövde skrev:
Att man får minneskort vid registrering och vart ser man det i så fall? Kameran är på väg nämligen....

På utsidan kartongen skall det sitta en klisterlapp med nummer. O ja, erbjudandet gäller året ut.
 
Jag har upplevt samma problem. Det går inte att registrera sig. Jag har mailat till Canon men ej fått svar.
 
Jag fick min kamera igår och registrerade mig för minneskortet. Fick bekräftelse med mail inom några minuter. Håller dock med om att det kunde vara enklare att registrera sig
 
Jag hittar inte var man får ett minneskort?
Har varit reg på Image Gateway länge.

Var hittar jag om kortet?

Tacksam för svar.

/Magnus
 
När jag efter många om och men(sidan ville inte registrera min kamera) klarat av registereringen får man logga in på nytt och där finns en länk där det står att man är berättigat till ett kort.
Den följde jag och fick fylla i mina adressuppgifter på nytt. När jag sedan skickade iväg svaret, fick jag ett mail efter några minuter som sa att minnet skickas inom 10 arbetsdagar(tror jag )
Jag håller med om att det var bökigt
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.