Annons

gratis minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)
Gäller detta även mig? Jag äger en Canon 20D jag köpte i April... Jag minns ingen kampanjlapp där det stod nåt om gratis minneskort, och jag ser ingen kampanj på Canon Image Gateway-sidan...
Behöver man besöka nån speciell sida eller ha någon speciell kampanjkod för att bli godkänd för detta minneskort?
Jag köpte min kamera i tyskland över nätet...
Tacksam för svar...
 
Jag fick mitt kort idag, det tog ca två veckor.
Kampanjen borde även gälla en 20D inköpt i april.

Citat fr mailet jag fick när jag registrerat mig:

DETTA E-POSTMEDDELANDE GENERERAS AUTOMATISKT

Tack för att du valde EOS 350D eller EOS 20D och registrerade dig för onlinetjänsten CANON iMAGE GATEWAY!

Vi skickar ett 256MB CompactFlash®-kort till alla som köper EOS 350D eller EOS 20D och registrerar sig för CANON iMAGE GATEWAY under perioden 16 mars till 31 december 2005.

CompactFlash®-kortet skickas med posten. Leveranstiden är cirka 2-3 veckor, beroende på postgång.

Frågor angående leveransen av CompactFlash®-kortet besvaras på http://www.canon-cig-promotion.com. Du loggar in genom att ange din unika förmånskod och e-postadress. Om inloggningen misslyckas - låt systemet uppdateras under natten och försök igen senare.
 
Jag samlade på Coca Cola kapslar men jag hörde att de också luras. Man får inget för dem.
Tänkte samla på Kelloggs Corn Flakes märken, men där tror jag man får inte vara äldre än 65 år för att få en gummistålman.
Compact Flash minne köpte jag på Tradera, därför att Nikon inte bjöd på gratis kort när jag köpte min D70. Ajabaja Nikon.
Ok, man får skämta lite. Ta det inte så allvarligt… :)
 
Efter sex veckors ivrigt väntande vid brevlådan damp det ner ett sandisk-kort som ganska direkt blev utlånat till en stackare med enbart ett 128-kort.
 
HJÄÄÄLP!!???

Jag vill också ha ett minneskort.
Allt är grönt till att fylla i tillverkningsnumret. Där tar allt stopp!

Det som står i botten på kameran är redan bortskavt.

Som garanti - bara ett kassakvitto!

Läsa i bildfilen? Hur då?
 
Jag registrearde mig på cig.canon-europe.com/reg
När registrering var klar fick jag ett mail:

"Grattis. Du har registrerat dig för att få ett CompactFlash minneskort med 256 MB på köpet. Din anmälan kommer att behandlas och minneskortet sänds till dig inom 28 dagar. Leveranstiden kan variera beroende på dina lokala posttjänster."

Det kan ta lång tid alltså.
 
Reebok skrev:
HJÄÄÄLP!!???

Jag vill också ha ett minneskort.
Allt är grönt till att fylla i tillverkningsnumret. Där tar allt stopp!

Det som står i botten på kameran är redan bortskavt.

Som garanti - bara ett kassakvitto!

Läsa i bildfilen? Hur då?

Kolla längst ner i Exif-infon. Åtminstone hittar jag sifforrna där när jag kollar i Zoombrowser.
Tydligen var det en rätt bra idé att skruva dit snabbplattan till stativet det första man gjorde :)

Per
 
Per_tissen skrev:
Kolla längst ner i Exif-infon. Åtminstone hittar jag sifforrna där när jag kollar i Zoombrowser.
Tydligen var det en rätt bra idé att skruva dit snabbplattan till stativet det första man gjorde :)

Per

Buhuuuuuu...
Detta är min första digitala...
Du pratar GOJA! Jag fattar inte hälften...
Har du lust igen Per?
Men lite mera ingående?

(Dammit! Får ta och radera alla mina inlägg sedan och skaffa nytt konto. Risk för dum-stämpel här annars??? :))

Hanhdbok för dummies? Någon?
 
hade man lagt lika mycket tid på nyttigheter som annat hade man förmodligen varit halvvägs genom en doktorandtjänst vid det här laget, men fullständigt insnöad.

Till att börja med, har du Zoombrowser installerad (det följde med kameran)? I så fall, starta det, blädra fram en bild du tagit med kameran, klicka på den och välj fliken "Preview mode" bläddra neråt i rutan till höger till fälltet "Shooting infromation" scrolla ner i den rutan också och längst ner står "Camera Body No". Det är ditt serienummer. Det går förmodligen att få fram på ungefär en miljon andra sätt också men det här är ett.
 
Reebok skrev:
Buhuuuuuu...
Detta är min första digitala...
Du pratar GOJA! Jag fattar inte hälften...
Har du lust igen Per?
Men lite mera ingående?

(Dammit! Får ta och radera alla mina inlägg sedan och skaffa nytt konto. Risk för dum-stämpel här annars??? :))

Hanhdbok för dummies? Någon?
Alla digitala kameror lagrar en massa information i bildfilen... t ex bländarvärde, slutartid osv, du kan själv se genom att högerklicka på en bildfil i en mapp (om du kör XP) och välja egenskaper - sammanfattning - avancerad Tyvärr visas INTE serienumret här, men om du har installerat Canons medföljande program Zoombrowser kan du sätta View Mode i "Preview mode" och så får du en liten textruta där en massa inställningsdata visas. Scrolla nedåt och vips dyker kamerans serienummer upp.

Fungerar även att använda Canon Viewer Utility t ex.

Om du söker på EXIF med Google kommer du att hitta en massa bra information!

Skulle du misslyckas totalt, så kan du ju maila en bild så fixar det sig :)

/Lasse
EXIF stands for Exchangeable Image File Format, and is a standard for storing interchange information in image files
 
Hade samma problem med bortskavt nummer. För den som inte tycker om att leta i obskyra program så står numret också på kartongen. Det står tre nummer och två streckkoder i en liten ruta på sidan. Det var ett av de numren...
 
Hade för övrigt problem med att få mitt CF-kort också. Det gick två månader. Jag mailade till Canons kundtjänst (som man når efter att ha gått igenom en massa FAQ:s på hemsidan, registrerat sig på Gateway osv...) Sen tog det nån vecka till innan jag (till slut) fick mitt kort...
 
Aningens smidigare. Men bara aningens....
Ska nu sitta och rulla tummarna tills det dimper ner ett CF i lådan!
 
Hum, saknar stickern för kampanjkoden. Skumt eftersom kameran är köpt i sverige och BORDE ha en kampanjkod, eller? Någon som haft liknande problem? Inte för att jag gråter för att jag inte får något 256 MB kort - men Cash Backen. Visst är det samma kod?

bAW
 
jonas 77 skrev:
jag har köpt en canon 350d och fick se att man fick ett minneskort gratis om man loggade in på en sida.
Jag följde instruktionerna och det hände ingenting.
Jag kontaktade canon och det har gått 4-5 dagar och inget har hänt.

Har nån lyckats att registrera och få bekräftelse på detta?

mitt tog 1 månad.
 
Verkar inte som att man kan få ett till minneskort om man har köpt en till kamera.. hmm.. eller är det jag som bara är kass?

Minneskort kan man ju inte ha för mycket av. ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.